Jag undrar vad som väntar runt hörnet…

6,1

Jo, men visst gör jag det. Jag har varit väldigt aktiv med att rensa i kalendern och då menar jag väldigt… för VIPS så var man utan jobb också 😉

Närå… så illa är det inte. Jag har visserligen sagt upp mig från mitt nuvarande jobb. Har inget nytt på gång men som sjuksköterska i dagens avlånga land så är man inte direkt arbetslös… Så jag oroar mig inte ett dugg. Känner mig enbart lugn och nöjd över att äntligen tagit ett beslut. När man börjar bli den där bitterfittan (ursäkta uttrycket) som är sönderstressad och inte tål en endaste liten motgång utan att få horn i pannan, ja då är det dags 🙂 Och pssst… tar gärna emot jobberbjudanden 😉

13,1

Jag kommer absolut att sakna mina underbara goa kollegor, men dom som sitter högst och tar beslut som framöver kommer att innebära en helt oacceptabel arbetssituation där jag absolut inte kan garantera en säker vård för mina patienter… NEJ, dom kommer jag inte att sakna. Det känns som att min nuvarande arbetsgivare inte har någon som helst aning om vad vi egentligen gör och ansvarar för, vilket är vansinnigt skrämmande. Så NÄPP! dom kommer inte att vara min nästa arbetsgivare om dom inte gör en helomvändning och tänker till… Då kanske jag ska tänka på saken men som läget ser ut just nu så känns det väldigt långt borta.

Att jag tagit detta beslut har gjort att jag kan känna ett lugn. Jag är inte ett dugg orolig. Jag njuter av livets goda och känner en enorm stolthet att jag kommit till det stadiet att jag sätter mig själv och min hälsa i fokus!! För inte sjutton kommer arbetsgivaren och knackar på dörren när jag sitter hemma och gråter och känner mig otillräcklig och funderar om jag kunnat gjort på annat sätt. Inte sjutton kommer arbetsgivaren att stå bakom ryggen om jag i all stress skulle begå något allvarligt fel. Näpp… det kommer dom inte att göra.

5,1

Den gångna helgen tillbringade vi i vårt torp, vår stuga, vår plats på jorden <3. Och där råder det ett stilla lugn. Även om jag har lite svårigheter med att sitta still så är inget där betungande. Näpp, inte alls. Jag njuter till fullo trots blåsor i händerna och ömma muskler.

Och kan ni tänka er… vi har två kompisar där också 🙂 Jag blev alldeles överlycklig där jag under den stora tallen satt på huk och tömde blåsan (jodå, det gjorde jag 🙂 ) och kände mig iakttagen och för ett ögonblick funderade på om granntanten var ute i trädgården… tills jag sen fick syn på dom brunlurviga små krabaterna. Jiippiii!! Två oerhört söta små ekorrar som hoppade och for mellan trädgrenarna i vår trädgård. Nu ska det inhandlas goa nötter så dom känner sig välkomna riktigt ordentligt. 

16,1

Dom skönsjungande fåglarna har ju redan middagen serverad i trädgården så ekorrarna ska få lite lyx dom också :).

Jo, helgen var ju bra härlig och jag tror bestämt att jag njutit så där extra mycket när jag har mer ro i sinnet och lugn i kroppen.

Och eftersom jag älskar sovmorgnar 😉 så passade vi på att ställa klockan på 05.30, lördag morgon… Varför ligga och lata sig när man kan ut och njuta av naturen. Bäst att passa på när tillfällen ges.

Vi hade kvällen innan spanat in en tänkt runda på 8 km. Så där lagom lång och eftersom det inte är någon hastighetstävling så kan man njuta lite extra mycket och rundan som bär namnet, Angsjöleden, är en väldigt vacker vandringsled. Terrängen varierar men stigen var enkel att ta sig fram på vilket underlättar när man bär på tungt artilleri…

17

Väderleken kunde varit lite mer behaglig om jag fick önska något, men det kom åtminstone inget regn så vi får vara nöjda ändå. Och bilderna blev många och intressanta. Som när vi hörde ett intressant ljud som plötsligt stannade upp och vi visste att det fanns något i vår närhet…

15,1

En spillkråka som parkerat sig högt upp och långt bort men inte allt för långt utan passande nära för mitt objektiv. Mitt objektiv som i dagarna kompletterats med en konverter, så det var premiär i helgen. Den ringen kommer att ha sin plats på kameran, det kan jag lova. SÅ häftigt! och jag är SÅ nöjd!

Utöver Angsjöleden passade vi i helgen även på att vandra i skogen kring vårt torp, vårt hus, vår plats på jorden. Jisses vad blåbär det kommer att bli. Hoppas bara att antalet besökare inte blir lika många… Då blir det trafik runt hörnet 😉

18,1

Men runt hörnet… behöver man inte gå för att hitta spännande fotoobjekt :).

14,1

I vår trädgård rådde det full aktivitet och jag stötte på ett par intima möten… Det är som att befinna sig på ett spännande äventyr när man kryper omkring med makrot framför näsan och det är just då jag laddar mina batterier lite extra. ❤

TORSDAGSTEMA – I LIKE

IMAGE-IN-ING

THROUGH MY LENS

Ps… det är tack vare er alla underbara goa bloggvänner, vänner och ev ovänner som läser och skriver några rader som gör att jag fortsätter. ❤

TACK!!

15 tankar om “Jag undrar vad som väntar runt hörnet…

  1. Så underbara bilder du fotat, knivskarp skärpa där det passar och oskärpa där det blir bra, som i bakgrunderna. Den där fågeln som ser ut att ta i för full hals, så snyggt!

    Hoppas att du hittar en plats med bättre arbetsvillkor än där du är nu!

    Gillad av 1 person

    • Tack så mycket Annette 🙂 Ja nu blir det en annan arbetsgivare, det kan jag lova. Och det roliga är att ca 15 min efter att jag publicerade inlägget som är länkat till fb, så ringde ett bemanningsföretag till mig 🙂 :). Näe, jag behöver inte oroa mig för att bli utan jobb precis. Ha det gott och tack för att du gillar mina bilder. Det uppskattas!

      Gillad av 1 person

  2. Tänk så skön den där känslan när man bestämt sig för förändring är. Bra gjort att du tänker på dig själv.
    Vad roligt att ni har små ekorrar vid stugan, de är ju så himla söta att titta på.
    Jättefina bilder som alltid!
    Lycka till nu med allt det nya!

    Gillad av 1 person

    • Tack Lena! Ja det känns som en stor tung sten lämnat och jag lättat flera kilon. Kan ändå inte låta bli att undra när arbetsgivaren ska börja tänka till och fundera varför alla slutar… Vi är nu 6 st sjuksköterskor som sagt upp oss under dom senatse 3 veckorna varav 3 stycken samma dag… Nåt är väl ändå helt galet när det ser ut så här… Det känns väldigt skönt att jag tagit mitt beslut och jag ångrar det inte för en sekund. Ca 15 minuter efter mitt blogginlägg som är länkat till fb, så ringde ett bemanningsföretag 🙂 :). Spännande! Ha det gott!

      Gilla

      • De kommer väl tyvärr aldrig fatta, vården är ju snart mer eller mindre katastrof överallt bl a pga att inget får kosta pengar. Skönt om du får det bättre med bättre betalt.

        Gillad av 1 person

  3. Jobbiga beslut lättar upp ens inre när man väl tagit steget.
    Och som du påpekade det är ganska lätt att få nytt jobb när man är sjuksköterska. Över hela världen.
    Vackra bilder som vanligt och den sjungande skönheten sticker ut extra.

    Gillad av 1 person

  4. Härliga bilder som vanligt hos dig! Visst är det skoj med macrofoto. Trädgården är verkligen full av spännande saker att fota. Önskar att jag vore lite mer morgonpigg. När solen börjar värma händer mycket.
    Du är klok du som sätter stopp för det snurrande ekorrhjulet. Politikerna måste börja se hur verkligheten ser ut där ute på golven. Du hittar helt säkert nytt jobb snart igen. Passa på att njut av sommaren och tillvaron i stugan tills dess!

    Gillad av 1 person

  5. Wow vilka bilder!!! Och starkt av dig att säga upp dig! Ni som jobbar i vården gör ett fantastiskt arbete som ni tyvärr inte alltid får tillräckligt cred för. Jag bor nära Nyköping och där pågår vårdupproret just nu, massor av sjuksköterskor som sagt upp sig i protest för de anser inte att sjukhuset kan garantera patientsäkerheten längre.
    Håller tummarna för dig!

    Gillad av 1 person

  6. Oj, här trodde jag att jag hade kommenterat, men jag är väl tankspridd. Det är modigt och klokt att hoppa av när man känner att det inte håller längre. Läser i nya inlägget att du känner dig lugn. Väldigt vackra bilder som vanligt.

    Gillad av 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.