Naturen har ett eget konstmuseum

230

231

229

228

226

227

232

233

235

236

237

234

238

Det finns där mitt framför dig, framför dina ögon.

Kanske att du behöver gå ut i den djupa snön… böja dig ner, kanske rentav sätta dig ner på huk…. Kanske att du behöver gå ner i diket eller ut på den snötäckta ängen… vända dig mot solen, öppna dina ögon och se naturens egna små diamanter. Kanske behöver du rikta dina blickar uppåt eller stirra ner i snön… Söka det vissna, det som en gång stått där så levande och full i blom… Trots visset och torrt finns det något vackert över det. Öppna dina sinnen och njut!!

Det är så fantastiskt och jag njuter trots förfrysta fingrar och stela tår. Det är värt varje minut, varje sekund. Jag förevigar det vackra med min kamera. Plockar hem det i minneskortet och njuter ännu en gång när jag kommer hem, laddar över bilderna och tar upp dom på datorn. 

Alla har inte den här möjligheten…. alla har inte det här intresset… Alla har inte den här tiden… Så för Er och alla andra så vill jag bjuda på ett litet vernissage av Naturens eget konstmuseum.

Tjo och Hej från lilla mig!!

21 tankar om “Naturen har ett eget konstmuseum

  1. So beautiful Susanne…i have some real favourites here!
    So much delicate beauty that we walk by every day without even noticing….thank you for sharing and opening up the world out there for us!
    <3<3<3

    Gilla

  2. Så himla fina bilder. Lite nyfiken på vad du använder för objektiv på dessa bilder. Funderar på att köpa mig ett nytt, men vet inte riktigt vad jag ska satsa på den här gången 🙂

    Gilla

    • Tusen tack Matts!! Ja det är spännande att leka med ljuset och att utnyttja ljuset på olika sätt. Passar på innan snön och frosten försvinner och vi får njuta av den gröna våren istället=) /Susanne

      Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.