Ny vecka, nya möjligheter

Måndag igen men för mig som arbetar inom vården kvittar det egentligen om det är måndag, torsdag eller söndag. Jag jobbar alla dagar, oavsett namn, typ eller annat firande.

Denna veckan känner jag, kommer bli annorlunda mot förut. Har fått möjligheten att att få åka med till Kirurgveckan i Linköping och gå på föreläsningar. DET är inget jag är bortskämd med inom vården så det ska bli mycket spännande och intressant. Vi får vara där 2 heldagar med övernattning på hotell och tåg fram och tillbaka. Jobbet betalar. Jiihaa =)

Igår var jag på återträff med fd kollegor och mycket kära vänner. SÅ fantastiskt mysigt och alltid lika trevligt. Helgen som var bjöd även på fotboll och firande av min fantastiska systerdotter Ebba som fyllt ”fjortis”.

Ja, som sagt.. nu börjar en ny vecka och nya möjligheter väntar. Och jag känner nåt positivt  luften…

Ha det gott alla! och så ett litet citat ur boken ”Det goda livet”

”Vart helst du går, gå med hela ditt hjärta.”  – Kung-Fu-Tse

En tanke på “Ny vecka, nya möjligheter

Tack för att Du förgyller min dag.