Naturen den vackra…

10,1

Det är dom här vyerna

dom här stunderna

som gör varje minut, varje sekund

värd att kliva upp i ottan.

2,1

Mötena man får

gör varje minut så värdefull.

Ögonblicken, så fantastiska

men väldigt sällsynta…

11,1

Känslan av att ibland befinna sig på en annan plats

i en annan värld

i en annan tid…

Den är speciell

den är magisk.

12,1

Men allra mest…

följer vi vägen

vi följer stigen.

Följer ljusets väg

alldeles ovetande

om vad som väntar runt hörnet.

Precis som livet…

13,1

Två år har snart passerat…

två år av hjärtesorg,

två år av frågor vi aldrig får besvarade…

Det är tungt, det är smärtsamt.

Men jag måste och vill!

finnas till

för mina underbara barn och sambo,

för mina närmaste.

15,1

Samma dag, nästan samma tid

25 år tidigare

föddes min älskade förstfödda.

I snart 25 år har jag fått kalla mig för mamma ❤

25 fantastiska år

av stolthet, av varm kärlek 

till min äldsta.

Och stoltheten, kärleken,

har utökats

till 3 underbara barn.

14,1

Livet är skört

livet är sårbart.

Men jag är stark,

jag är rik,

på erfarenhet,

på kärlek.

Jag är som den ”vippande damen”…

jag reser mig

och kommer upp igen ❤

13 thoughts on “Naturen den vackra…

  1. Så kärleksfullt och vemodigt och så sant det där att det känns som en helt annan värld att kliva ut en morgon i tystnaden och bara vara i naturen. Jättevackra bilder men den tredje är i mitt tycke helt magisk och så otroligt vacker och jag gillar att du valt svartvita bilder, jag är ju svag för det även om jag gillar färg också. Där skulle jag vilja sitta med morgonkaffet och kameran som sällskap. Naturen är helt enkelt bäst.

    Och så fint du ”byggt om” här.

    Liked by 1 person

    • Tusen tack Lena för dina ord och för titten! På just den platsen finns det bänkar uppställda och frukosten har vi intagit flera gånger med den fantastiska utsikten. Dock är det inte alltid dimma men när den finns är det extra magiskt. Hoppas få uppleva flera magiska stunder i helgen för då bär det av till stugan igen. Platsen för fotot du skriver om är Angsjöleden i Karlskoga. Ha det gott 🙂 Och tack!

      Liked by 1 person

  2. Underbara bilder, jag bara älskar färgerna i headern, men det fotot gör sig bra i svartvitt också. De där stunderna i naturen som du beskriver; magiska, sällsynta….livgivande, lever man länge på. Naturen frågar inte och ger kanske inga svar men den hjälper en att leva vidare.

    Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

