I min ateljé, där skapar jag fritt…

1,1

…jag skapar precis som jag vill❤

Jag skapar det jag tycker är vackert,

det jag tycker om.

I min ateljé,

är det jag som bestämmer😉

jag är mig själv.

3,1

I min ateljé

skapar jag med min kamera, mitt objektiv, min alldeles egna ateljé.

Jag skapar med hjälp av det jag ser,

av det jag möter.

4,1

I min ateljé,

skapar jag med hjälp av livet, 

det alldeles levande.

Men jag ser

och tar även vara på det som passerat…

Jag blandar det levande,

livet,

med det som varit.

Det som varit,

som är precis lika vackert

som det som just idag spirar och gror.

5,1

I min ateljé

återskapar jag det vackra.

Tar vara på nuet❤

6,1

I detta nu,

när sommaren övergår till höst

skapar jag med färger…

Det som frodats och grönskat,

som lyst upp vår sommar

med det där sköna gröna.

Det sköna gröna

som så sakteliga, likt en kameleont

skiftar färg

och övergår till höstens varma kulörer.

Jag tror,

det finns en mening med dess nyans, dess värmande färg…

Den ska värma oss, lysa upp vår tillvaro,

när dagarna fylls av mörker och kyla…

7,1

Likt en värmande brasa i isande vind

pryder dom vackra kulörta bladen den kala stenhällen.

Vattnet, det stilla spegelklara vattnet på den lilla skogstjärnen.

Så lugnt

så fridfullt❤

En underbar plats för eftertanke

i tyst och stilla höstskog…

Denna plats, precis som många andra

är en del av vår nära natur.

8,1

Hösten, den kyliga klara årstiden

när det känns så där extra mysigt…

Att inne klä sig i ullsockor och värmande koftor.

Ljusa upp mörkrets årstid med tända ljus

i koppen,

en värmande välsmakande kaffe…

Kanske tänka tillbaka,

njuta av det som varit 

på sommaren som passerat.

Sommaren som kändes så lång

men som blev så kort…

9,1

Och jag har hittat min plats…

På en sten, högt ovan mark

på en Paradishöjd

ska jag efter vinterns bitande kyla,

i tidig vår

när naturen vaknar till liv,

slå mig ner

och förhoppningsvis befinna mig

på första parkett och bevittna

när naturen på nytt vaknar till liv❤

2,1

I min ateljé

är det bara jag,

och naturen är min arbetsplats.

6 thoughts on “I min ateljé, där skapar jag fritt…

    • 🙂 Tack Anni! Jodå, jag vill också ha sommar en månad till men hösten var så otroligt påtalig när vi vandrade i skogen. Alla skiftningar i naturen, så vacker, så höstlik. Men absolut ska vi njuta av sommarkänslan ett tag till.🙂

      Gilla

    • Tusen tack Annette! Helgen tillbringades på jobbet. Mina sista ordinarie jobbdagar på dagtid. Nu väntar nattjobb men visst kommer det bli fler dagar på jobbet på dagtid men enbart om jag jobbar extra och det kan jag numer göra på egna villkor🙂 Tusen tack för titten!

      Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

