Tid och tankar… och jag vet…

7,1

Semester och sjukskrivning, lediga dagar, långa stunder med mig själv, jag och min hjärna… 

Tid att bolla tankar och funderingar…

Tid att låta tankarna fara fram och tillbaka likt en pingisboll…

Tid att låta tankarna sväva fritt…

Tid… så värdefullt, så viktigt❤

14,1

Vad vill jag? Vad mår jag bäst av? 

Tankarna inne i mitt huvud har känts som ett enda virrvarr och mitt i denna oreda har jag försökt att nå fram…

Likt en trasslig sladdhärva som behöver redas ut i lugn och ro… Inte i en stund av hets och irritation med risk att något går sönder…

12,1

En dag, en varm sommardag, efter resan med mina fantastiska barn kändes plötsligt allt så klart…

Klart att i stunden besluta mig för vad jag vill…

Inte för all framtid, men just här och nu…

Och kanske dyker något annat upp…

Det får framtiden utvisa…

13,1

Plötsligt kändes allt så mycket lättare…

Tankarna blev till handling och jag är mycket mer tillfreds…

15,1

Jag var på väg…

Mot nya mål…

Mot okänd mark…

Men var inte redo…

17,1

Nu stannar jag upp, blir kvar…

I ett trygghetens kaos…

Inget nytt att ta in…

Bara fortsätta…

Men ändå inte…

16,1

Jag går tillbaka…

Till att bli Nattsyrran igen…

Till ett vaket liv på natten, när du och andra sover…

Och jag kommer att få tid…

Tid att rå om mig själv, som är så viktigt…

Jag mår bra❤

(Men inte 100%… Måste fortsätta kämpa med onda höfter, ge det tid… Men jag vet… att det kommer att bli bra, mycket bättre)

Jag är nöjd! Jag är stolt!

10,1

Puss och Hej

Ha en underbar lördagskväll❤

8 thoughts on “Tid och tankar… och jag vet…

  1. Så underbara bilder. Varenda en. Jag funderar hur man får såna bilder, men jag antar att man måste ha närkontakt med marken, vilket är jag inte så gärna skulle göra. Fästingar skrämmer mig mer än nåt annat.

    Liked by 1 person

    • Åh tusen tack för de fina orden!! Den översta och den nedersta är fotade med långt teleobjektiv och lågt bländartal (stor öppning). Dom övriga är fotade i min trädgård och visst måste man bli lite närgången och kanske blöt och skitig på knä och rumpa…😉 men vad gör man inte.. Man kan använda sig av sittunderlag eller någon gammal filt eller nåt. Funkar super! Sambon köpte i våras en påse med frön, blandade ängsblommor, vilket jag sådde ut istället för att i år så grönsaker. Och den rabatten är gudomlig och besöks ständigt av vackra fjärilar och andra insekter. Verkligen att rekommendera om man har trädgård. Tack än en gång❤

      Gilla

  2. Jag håller helt med Antonia om bilderna. Bild nummer fyra och fem tycker jag extra mycket om och den sista…. jag är ordlös.

    Det låter bra att du har kommit till ett beslut som känns rätt, ibland får man skynda långsamt. Ta hand om dig!

    Liked by 1 person

    • Tusen tusen tack för de goa orden! Ja, känslan av att äntligen kommit fram till ett beslut gör mycket så mycket enklare. Jag går med lättsamma steg till jobbet och mår gott, även om det så klart kan vara riktigt mycket även på natten. Men att jag tagit beslutet gör att det inte känns lika tungt. Jag kan gå dit och hem med ett leende. Så himla glad blir jag av att du tycker om mina bilder. Tack❤

      Gilla

  3. Men så skönt att du känner att du fattat ett beslut, även om det inte var det du tidigare trodde att du skulle fatta. Ibland är inte gräset så mycket grönare på andra ställen. Ibland är det det, men smakar inte så gott som man trodde. Ibland är man bara inte redo att hoppa över staketet, fast man trodde det. Viktigast är att man tänkt, att man är ett steg närmare att ta hoppet om ett lämpligt tillfälle kommer.
    Det blir bra ska du se.
    Och dina foton, ja du vet ju vad jag tycker❤

    Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

