Sköna Maj, Välkommen

36

Våren har känts alldeles för långt borta. Jag har tills för bara några dagar sen fortsatt att nöta på min sköna varma vinterjacka och kängorna har setat som en smäck på min frusna fötter. Men så äntligen kom den där efterlängtade värmen och vips så blev det sommarfeeling istället. Åtminstone dom närmaste dagarna enligt vädergudarna. Det är nu jag trivs som bäst och helst av allt bara vill spendera mina dagar i havet av vårblommor och njuta av skönheter och fågelkvitter. 

32

Det är i dessa dagar jag vill krypa runt i rabatterna och fixa trädgården vårfin. Det är nu jag vill åka till vårt nya torp och se vad som växer i den trädgården. Det ska bli riktigt spännande att traska runt och få uppleva något nytt. Och skulle jag bli trött i fötterna så har hammocken fått flytta dit och i den är det ju alldeles förträffligt skönt att slå sig ner, gunga så där lagom skönt till takten av fågelsång, med kaffekoppen i hand :). Ja, som ni hör så har jag inte alls någon lust att åka och jobba. Och suget på att jobba natt igen är väldigt stort… Visst sover man på dagarna men ledigheten är desto oftare och mer. Framtiden får utvisa vad som händer…

33

Just idag passar jag på att snabbnjuta och ta vara på det fantastiska vädret. Om några timmar står jag inomhus och får betrakta allt genom ett fönster istället. Jag har tillbringat morgonen i solfylld trädgård och med finaste finbesök ❤

Och jag njuter ❤

37

31

39

TORSDAGSTEMA – I LIKE

5 thoughts on “Sköna Maj, Välkommen

Tack för att Du förgyller min dag.

