Svartvita minnen

146

När det är så vansinnigt grått och tråkigt ute och schemat är pressat till det yttersta så har fotograferingen fått stå tillbaka en hel del. Ser därför tillbaka på mina minnen från Jamaica och hoppas på att snart komma igång med fotograferandet igen…

Jag har plockat ut tre minnesbilder och konverterat dom till svartvitt varav den första är på den coola bruna pelikanen som dagligen gjorde oss sällskap på stranden.

147

Andra som dagligen gjorde oss sällskap var grabbarna som hängde runt trädet, som för en stund sökte skuggan, innan dom fortsatte sin försäljning av cigaretter, cigarrer, solnedgångar och fisketurer (och lite annat…).

148

Ett spännande möte under semestern var med dom jamaicanska krokodilerna som vi fick möta i Black River. Tur man satt i en flodbåt och inte var ute på en simtur…

Vill ni se andra svartvita trissbilder klickar ni här:

FOTOTRISS

och så passar jag på att önska Helena på Fototriss en härlig resa och alla er andra önskar jag en fortsatt trevlig helg 🙂

22 thoughts on “Svartvita minnen

  1. Färgstarka bilder i sin svärta. Gillar den bilden där grabben tittar så misstänksamt vad som görs vid träden. Älskar komiken i den. 🙂
    Men jag gillar även dem andra med. Krokon som skrämmer och pelikanen som ser så cool ut.

    Liked by 1 person

  2. Härliga minnen och härliga bilder! Gillar bilden på grabbarna i mitten mest.
    Ja visst är det grått och trist nu. Längtar efter våren. Har två nya objektiv som jag vill testa men just nu har jag ingen inspiration alls.

    Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

