Mååånga försök blev det…

108

Med risk för att vara tjatig visar jag ännu fler bilder från vår semester på Jamaica. Tänk att det idag är exakt en månad sen vi landade på Arlanda, i ett vintrigt Sverige. Ännu har jag kvar en liten svag nyans av solbrännan men attans vad det försvinner fort… 

Det jag vill dela med mig nu är några av alla bilder jag har på den vackra fågeln, Jamaicas Nationalfågel, den Rödnäbbade Vimpelkolibrin. Mååånga bilder blev det och mååånga försök gjorde vi och mååånga kassa bilder ligger fortfarande kvar i arkivet, men några bilder är jag hyfsat nöjd med.

Som den här till exempel, när fågeln sträcker ut sina fjädrar efter att ha suttit på sin pinne och putsat och fejat :).

107

Den är oerhört vacker, den lilla kolibrin och går det som planerat får vi chansen att på nytt tillbringa mååånga timmar med att försöka fånga kolibrin på bild. Om ett år, typ ;)… för då bär det av igen, till vackra Jamaica.

106

Mååånga är bilderna i arkivet där delar av kolibrin är med i bild, men det är nåt visst med dom också 🙂

Ha en bra vecka. Och vill ni se mååånga andra bilder på helgens tema så klickar ni er vidare till

FOTOTRISS

WILD BIRD WEDNESDAY

23 thoughts on “Mååånga försök blev det…

  1. En sån skönhet. Det var värt att vara tålmodigt. Du får göra som s.k. proffs gör. Tryck på knappen tills kortet inte har plats för mer.
    Å andra sidan så är jag verkligen är inte vän av serietagarna. Men nångång kan det behövas när situationen kräver det. 🙂 Eller inte.
    JAg tycker är det roligare att kunna fånga genom tålamod.

    Liked by 1 person

    • Tack Antonia. Jag använder serietagning någon gång ibland men då blir det bara ett par bilder på raken. Är väldigt försiktig med den funktionen men som du skriver så är det säkert ett måste i vissa situationer. Jag vill gärna ha en liten utmaning och testa mitt tålamod. Det ger liksom lite mer än att bara stå där och trycka av… Ha det gott 🙂

      Gilla

    • Åh tack Gunvor! Det var väldigt snällt sagt. Jag kan varmt rekomendera Jamaica som resmål. Bara man läser på lite först för det finns ju så klart en del kriminalitet och så men man behöver ju inte utmana ödet utan ta vara på allt det fina. Tack för titten 🙂 och den fina kommentaren.

      Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

