Svårfångad skönhet

103

Denna vackra skönhet, den Rödnäbbade fladderstjärten, även kallad Rödnäbbad vimpelkolibri eller om ni vill… Doktorfågeln🙂 är en svårfångad fågel. Denna Jamaicanska nationalfågel såg ut att trivas och må gott där den höll till i ett vackert blommande träd strax intill stranden på hotellområdet. Där under grenarna stod vi nästan varje eftermiddag med våra objektiv riktade in mot trädet och gjorde otaliga försök att få till en schysst bild. Att sen denna skönhet är snabb som attan, att luftfuktigheten var hög (vilket orsakade fukt på objektivet och fastklistrade kläder…) och med oönskade små insekter som bet oss konstant gjorde det ju hela inte helt enkelt… Så, man fick vara nöjd med det lilla. Hade ju en förhoppning om att få flera bra bilder när man ändå var där och mötte dessa skönheter men förhoppningen och förväntan var nog aningens för stor. Men nästa gång vi ses kanske det går bättre😉

Tills vi ses igen… Ha en toppenhelg alla goa vänner och besökare. Denna helg som jag ska tillbringa iförd jobbklädsel. Men det är en del av mitt jobb som stolt sjuksköterska!

The Weekend In Black and White

13 thoughts on “Svårfångad skönhet

  1. Jag är ju ingen fan av fågelbilder…ja inte fågelfotografering överhuvud taget. Känns som om det flesta passar i en artbok. Men den här var verkligen annorlunda…riktigt konstnärligt vacker…tummen upp.
    Ps. det betyder inte att jag inte plåtar fåglar själv, men de ligger inte på min topp 10-lista😉

    Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

