Vassa bilder från kylig morgon

74

Svajande vass i frostig novembermorgon.

Bitande kalla kinder och bortdomnade fingrar. 

I tysthet, ett stilla lugn, går jag i min ensamhet och njuter.

Solen kliver så sakteliga upp över horisonten,

och bevisar att den ännu bjuder på lite värme.

I fjärran hörs fåglarnas morgonkvitter

och knarrande steg på den frostbeklädda spången.

Jag är visst inte ensam…

77

76

80

Inte ensam, men jag njuter och räds inte dom knarrande stegen.

Förstår att vi är fler som brinner för att vistas ute i vår vackra natur.

Den vackra naturen som sakta väcks upp och fylls på med ljud och ljus.

Med liv och rörelse…

75

78

79

En kopp varmt te värmer gott om mage och händer.

Det får mig att tina upp

och på nytt bege mig ut i dom svajande vassens kyliga vind.

82

Jag går in i mig själv

och glömmer tid och rum.

Väcks till liv av närmande nyfikna fåglar, försöker fokusera om och vakna till liv…

81

Solen sträcker sina strålar

bländar mig i det isbeklädda vattnet, där grässtråna står som pelare, fastfrusna i marken.

Ögonen tåras, känslorna åker berg- och dalbana…

Det är dom ensamma stunderna det kommer,

saknaden, sorgen, oron…

85

Ljusa dagar varvas av mörker och sorg.

Tröttheten gör sig påmind men jag vet…

jag vet och jag gör det…

jag tar mina stunder och fyller på med positiv energi.

84

Och jag är tacksam

över mitt liv och mina nära.

Through My Lens

Image-in-Ing

Our World Tuesday

12 thoughts on “Vassa bilder från kylig morgon

  1. Mycket mycket vackra bilder och texten talar till mig. Naturen ger kraft, läker och tröstar även om stillheten också lockar fram sorgen ibland. Jag hoppas att du orkar det du behöver orka.

    Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

