Underbar promenad en nästan helt vanlig söndag

24

Vi hade verkligen kunnat gå där hela dagen lång men tiden var inte riktigt med oss, så besöket blev kort men WOW så härligt.

Sambon, som gärna plåtar ur grodperspektiv kände på löven lite extra denna dag. Själv blev jag så fascinerad över änderna som for fram som dammsugare denna nästan helt vanliga söndag i Nolhaga Park i Alingsås. Här kommer ett pot-puri på härligt sköna andliga bilder😉

20

Arbetsledaren för dagen ser ut att fundera lite där han lagt huvudet lite på sned…

21

Men verkar ändå mest nöjd och belåten där han spatserade bland löven. Och allt verkar vara frid och fröjd…22

Ända tills den lilla damen ser ut tröttna ordentligt. Kanske är arbetsledaren en tjatig typ…. Eller är den månne damen bakom som tar sig friheter…😉

23

Hur som helst så tröttnade lilla damen rejält och börjar spatsera därifrån… men artig som han är går han för att hämta tillbaka lilla damen som kommit lite på vift.

30

Och gruppen ser ut att ha arbetat färdigt och ger sig av…

31

tillbaka ner till ån för att släcka törsten eller helt enkelt ta ett dopp efter arbetspasset. Och själv stod jag där och beundrade änderna. Efter lite lagom plask blev det lugnt igen och jag kunde passa på att fota lite mer andliga bilder…

19

17

18

Som den här makalöst söta Mandarinandshonan. Vilken goding!

26

25

Och den här fina herren som passade på att fixa till sig lite i det magiska höstljuset. Naturen är verkligen en fantastisk naturlig fotostudio.

En annan liten fotosession som jag hann med var att passa på att träna panorering vilken inte alls är enkelt men riktigt spännande och roligt. Men dom bilderna tänkte jag bjuda på i ett annat inlägg.27

Slutligen bjuder jag på anden som simmar i den lugna ån bland nedfallna höstlöv. Bilden provade jag även att konvertera till svartvitt och jag måste nog säga att jag gillar båda. 

28

WILD BIRD WEDNESDAY

NATURE NOTES

OUTDOOR WEDNESDAY

WORDLESS WEDNESDAY

17 thoughts on “Underbar promenad en nästan helt vanlig söndag

Tack för att Du förgyller min dag.

