Men Jaaaa… äntligen!

7

Denna lediga gråa höstdag som jag tillbringat i myskläder, fick en riktig kick nu på eftermiddagen när jag efter ”75:e vändan” till vardagsrumsfönstret ;), fick syn på vår nykomling.

Lilla Korre var på besök OCH har äntligen fattat galoppen!! Och vilken underbar teknik Lilla Korre hade när den dök in i jordnötslådan 🙂 Korres alldeles egna matlåda som stått välfylld under lång tid men nu så ;). Nu kommer maten äntligen till nytta och nöje.

6

8

10

11

9

12

Och kloka Lilla Korre ser till att dricka ordentligt också…

13

14

Vår underbart söta lilla nykomling är ännu väldigt observant och rädd. Det funkar bra när man närmar sig sakta och försiktigt men inte hur länge som helst. Rätt som det är ser man bara en svans och så hör man ljudet av den rädda lilla krabaten uppe på någon trädgren. Men vi hoppas på flera möten där den får upptäcka att vi är helt ofarliga individer som älskar våra gäster och väldigt nyfikna och fotosugna 🙂

Och julkrukan får fortsätta funka som vattenskål till våra matgäster för den gillas av många 🙂

147

16

15

Ha det gott alla ni goa som kikar in till mig. Slutligen bjuder jag på några kloka ord…

”Photography is more than a medium for factual communication of ideas. It is a creative art.! – Ansel Adams

8 thoughts on “Men Jaaaa… äntligen!

  1. Så kul med en ekorre som gäst! Och vilka fina bilder! Väldigt stämningsfullt när du redigerat bilderna med ekorren, det ger ett lugn åt bilderna även om man vet att ekorrar är långt ifrån lugna 😉 Använder du ett teleobjektiv för att komma så nära fåglarna och ekorren? Jag försöker fota våra fåglar här, men jag kommer inte tillräckligt nära, så bilderna blir tyvärr alldeles för gryniga. De kanske vänjer sig vid mig om jag ställer ut en stol och sitter nära foderautomaten och väntar 🙂

    Liked by 1 person

    • Haha, oj vad jag känner igen mig just nu. Du skulle bara se hur det ser ut då och då i vår trädgård. Då och då sitter sambon och jag på varsin stol och tittar på fåglarna och under tiden gör vi små försök att närma oss. Undrar ofta vad grannarna tänker om oss 🙂 🙂 Men även fast jag sitter där ute så använder jag alltid telezoom. Är väderförhållandena trista så blir det gryniga bilder eftersom man då behöver öka ISO väldigt mycket men har vi schysst väder så går det att få till skapliga bilder ändå. I somras gick det att komma väldigt nära ekorrarna men den lilla vi har nu är superrädd men förhoppningen är att han/hon ska vänja sig lite. Dom är ju så otroligt söta. Ha det gott 🙂

      Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

