En nykomling

122

I helgen fann jag denna söta lilla nykomling sittandes med en mandel inne i fågelhuset. En vansinnigt söt, vad jag misstänker är en unge, för nog allt var vårens ena korre lite väl rund om magen ;)

126

Så näpen och söt tog den sig ner till vattenskålen för att få i sig lite vatten. 

121

Inte helt nöjd och bekväm med min närvaro tog den sig sen snabbt upp i trädet och mandeln, halv uppäten håller den kvar i munnen…

125

och då och då stannar lilla korren upp för att ta sig en tugga 🙂

124

Men den ville inte stanna så där jättelänge men förhoppningsvis kommer den tillbaka snart 🙂

123

… för vi har massor av gott käk!

Så vad passar väl bättre än att presentera denna lilla fyrbenta nykomling på dagens TISDAGSTEMA 🙂

IMAGE-IN-ING

OUR WORLD TUESDAY

30 thoughts on “En nykomling

  1. Så himla söt liten ekorre!! Och jättefina bilder på den! Och visst är det så att har man en gång haft häst så saknar man ridningen. Jag höll upp 11 år från jag blev gravid och tills dottern var 10, sen var det dags att börja igen 🙂

    Liked by 1 person

    • Haha, jag hade en påse ”glöggmix” som jag glömde bort förra året och som jag bjöd våra pippis på. Lite lyx i vardagen är inte så dumt ;). Nu brukar jag verkligen inte köpa färdig glöggmix med skållade mandel och russin, det gör jag alltid själv men jag fick en påse som jag sen glömde bort. Och visst är dom väl söta…. det är så att man smälter… 😉

      Gilla

  2. Så fint du lyckats fånga kompisen från olika håll och kanter. Är speciellt imponerad av fotona underifrån där de imponerande framtänderna är tydliga. Dem kan man knäcka det hårdaste nötterna med! Såg en rolig bild på nätet igår, där en ekorre tittar fram och säger: Hallå det är visst slut på fågelmaten!
    Själv har jag inga ekorrar vid fågelbordet, tyvärr, men en domherre gjorde entré igår och då är snön inte långt borta!

    Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

