Höstens makalösa himmel

86

Platt på mage ligger jag på den knappt hållbara trasiga träbryggan vid Sågdammen i Skultuna och får uppleva den magiska solnedgången. Fåglarnas aftonkvitter hörs över himlen och bredvid mig står kaffet och väntar. Kaffe och tilltugg smakar så där alldeles extra gott när naturen bjuder upp till dans som den gjorde just denna kväll. Och tilltugget bestod dagen till ära av en Kanelbulle, vilket ju var passande, denna Kanelbullens dag😉 Och njuter av nuet gör jag.

Det här är lyx och livskvalitet.

81

80

Bilderna jag bjuder på här är helt oredigerade. Dom är av naturen skapade och jag fick äran att fånga dom på mitt minneskort.

Inställning bild 1: F/16, 1/250 sek, ISO-160, manuell exponering, manuell vitbalans

Inställning bild 2 och 3: F/7,1, 1/250 sek, ISO-200, manuell exponering, automatisk vitbalans.

SKYWATCH FRIDAY

6 thoughts on “Höstens makalösa himmel

Tack för att Du förgyller min dag.

