I Like…

124

…att vistas ute i naturen med min kamera (fast det vet ni ju vid det här laget 😉 ).

En favoritplats i närheten där jag bor är Sågdammen som är belägen vid Skultuna. Där finns bävrar att se och två fågeltorn att kliva in i om man vill det. Vill man ta med sig något att äta finns det grillplatser på ett par ställen. 

130

Som ni ser på den fantastiska kartan finns olika vandringsleder. En del korta och snabbt avklarade, en del lite längre… och kanske inte helt enkla att ta sig fram på 😉 Fast nej då… den där delen av leden har nog inte använts på ett tag.

121

Sågdammen har ett rikt fågelliv och mittemellan fågel och fisk, förlåt bäver… finns en riklig växtlighet och i växtligheten finns ju insekter!! Japp, där har ni det 🙂 Det är ju därför platsen är fantastisk. Dock blir det ibland lite jobbigt att välja och huvudet får gå upp och ner som en gummiboll… Och har man dessutom beslutsångest och svårt med val… ja då blir det kämpigt 😉 😉 För hur gör man med valet av objektiv… Och nog attans är det väl så att om makro´t åker på, ja då kommer värsta största rovfågeln förbi… Nej, inte är det enkelt att vara hobbyfotonörd ❤

128

122

Något som är fantastiskt där i Svartån är ju bävrarna. Men dom är inte alldeles enkla att få syn på alla gånger. OM dom nu inte hörs vill säga…. för ibland hör man stora ”plums och plask”… Men inte alltid… då och då tar dom sig ut på tur och då går det att få syn på dom. Nu är ändå bävrarna här rätt så oblyga och oskygga har vi hört, så rätt var det är så ser man dom på ganska så nära avstånd. 

Annat som är så coolt här är dom fantastiska speglingarna från växtligheten. Ser ni förresten bävern på fotot här ovan… 🙂 Nej, det gjorde inte jag heller förrän vi hörde det där plasket… Här är den på väg tillbaka efter att ha klättrat upp på en gren och plumsat i… undrar om den bara leker 🙂 eller om det finns något syfte med att plumsa i.

127

125

Speglingar ja… DET kan vara så coolt och för mig är det naturens egenskapade konst som jag bara tar vara på och sparar på mitt minneskort. Sen att det dyker upp en bäver på tur mitt i konsten… ja det är ju bara ett plus 🙂

120

Väljer man att stanna tills solen har gått ner och skymningen lägger sig inför mörkret, ja då går det att komma rätt nära bävern. Dock är ju förutsättningarna sisådär vid den tidpunkten och är man som mig, den där bekväma typen som extremt sällan släpar med mig stativet… ja då blir det som det blir… 

Då är det perfekt att plocka upp bilden i Pixlr-o-Matic och trycka på slumpknappen och vips så kan man ha en spännande bild som jag känner mig nöjd med.

Ha en fortsatt bra dag!

TORSDAGSTEMA – I LIKE

2 thoughts on “I Like…

Tack för att Du förgyller min dag.

