Skogens ljuvligheter

99

Under sensommaren och hösten bjuder vår natur på finfina små delikatesser. Och tänk att inte kostar dom något heller… Åtminstone inte för den som kan ta sig ut på egen hand. Jag njuter av att vistas i skogen och naturen.

Dofterna, färgerna, tystnaden….

100

Utöver våra smarriga bär finns ju även andra läckerheter. Hittade faktiskt några gyllene gula skönheter idag under vår fotopromenad… men dessa tillhör ej bär och fruktkategorin😉 som ju är helgens tema på FOTOTRISS så dom får ej vara med på bild idag🙂

101

Har man otur så gapar dom små kvistarna väldigt tomma i skogen…. någon annan har tydligen hunnit före😦 Men jag tycker att växterna är lika vackra även utan bär så dom får vara med på bild ändå.

Min fotorunda idag var härlig. Trots att jag var på väg att ge upp efter att jag insett att myggsprayen låg kvar hemma. Trots att jag är bulig i ansiktet och på kroppen efter myggattacker. Trots att jag blev illa stucken av något på handleden som nu liknar en brännhet falukorv…. Jag fick ju idag inviga min nya kamera!!!!!

LYCKA!!!

FOTOTRISS

STRAIGHT-OUT-OF-THE-CAMERA SUNDAY

5 thoughts on “Skogens ljuvligheter

  1. Vilken toppenfin triss så konstnärligt fotat. Jag njuter av bilderna likaså av de blå bären för de är ju så goda och lingonen de röda blir så goda när man frusit dem och plockar fram några och låter tina till köttbullar med lingon. Den lite beska smaken gillar jag. Mums.

    Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

