Då var det dags… att ta adjö

79

Så hände det som jag nog egentligen väntat på….

Efter 88344 ”tryck” har min trogne vän och följeslagare gett upp… Min följeslagare och partner som hängt med i vått och torrt och varit 100% pålitlig…

77

78

I helgen när jag låg där på alla fyra, så där lagom abstinent på att fånga spännande insekter… det var då det hände…

ERR 30 var svaret jag fick när jag tittade på displayen… Provade byta batteri, starta om och lyckades fånga några fler bilder men det kom tillbaka. Inte bara en gång utan 4 gånger 😦

Googlade och sökte information och förstod till slut att det var just slut det var… Slut på slutaren

Att laga den kändes inte rimligt med tanke på vad den gått igenom samt att vid närmare efterforskningar skulle notan hamna på många tusenlappar vilket inte känns okej. Tanken på att ”vad går sönder härnäst” blev starkare och starkare vilket fick mig att tänka klokt och faktiskt ta adjö på riktigt…

71

72

Kanske var det ett tecken jag fick där tidigare, innan partner gav upp…. Ett av naturen skapat… ett kärlekstecken 😉

81

75

Bilden ovan blev den sista…. och kanske är jag knäpp men nog attans finns det ett tecken även där….

Nu väntar jag med spänning på min nya följeslagare 🙂 Det ska bli så vansinnigt spännande!!!80

Tills vi ses igen… Må så gott!!!

11 thoughts on “Då var det dags… att ta adjö

    • Jo den har ju absolut klarat en hel del. Det blev en Canon EOS 7D Mark II. Kände att valet måste hamna på något som ekonomin klarar och där alla objektiv kan passa. ”Nya” 7D har ju fått bra omdömen så det ska bli riktigt spännande.:)

      Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

