Klart jag måste testa…

Jag är med på olika fotosidor på facebook. Sidor som ger mycket inspiration, tips och idéer.

Nyaste trenden som dykt upp är dom s.k Twirl-bilderna.

Jag har genom åren lekt en hel del i PS och även med bl.a twirl, men inte på det här sättet. Det har jag alldeles för lite kunskap för att klura fram själv. Så jag följde instruktionerna från den här sidan: Digital Darkroom Techniques 

Visst är det spännande och kul att testa och se resultaten, absolut. Men faktum är att jag tröttnade rätt snart. Vill ändå visa några resultat och vill ni också testa så tycker jag att ni ska göra det. Jag har just nu aningens för lite tålamod till att leka i PS men i vinter när kvällen är mörk och kall… då kanske jag testar igen. 🙂

66

56

Så här kan det se ut…. Originalbilden är förstås den nedre 😉 och resultatet den övre.

Och här kommer flera bilder…

65

55

🙂

62

52

🙂

64

54

🙂

63

53

🙂

61

51

🙂

60

57

🙂

59

58

Redigeringen har jag följt enligt instruktionerna från sidan jag länkar till. (Ni får bläddra ner en bit innan ni hittar just det inlägget). Jag har undvikit att ändra färg och skärpa på den färdiga Twirl-bilden. Det jag varierat från bild till bild är just i själva Twirl-redigeringen där man väljer den s.k ”angle”-graden + och -… De gånger jag inte kände mig riktigt nöjd backade jag tillbaka (Alt+Ctrl+Z) och testade nya ”angle-värden. 

Visst är det liiite spännande att se resultaten ändå 😉 Absolut… och visst kan man se viss likhet med originalbilden vad gäller färger och ljus.

Lycka till! PS.. Jag har använt Photoshop CS5.

3 thoughts on “Klart jag måste testa…

  1. Det blir häftig resultat. Personligen kan jag tycka att tekniken kan passa till bilder som egentligen är värdelösa att visa för på slutresultaten syns ju ändå inte vad det var innan.
    Jag brukar använda kamera för att få snurrbilder fast det är ju nåt helt annat å andra sidan. 😀

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

