Livet

47

Livet är stabilt, jag håller balansen

och står där stadigt,

har kontroll,

jag mår bra

och dagarna går…

48

Ibland blir det obalans,

det stabila tappar sitt fotfäste

men det går ändå,

jag klamrar mig fast…

50

Det händer oss alla någon gång

vi tappar balansen,

vi faller

men om vi landar mjukt,

tar vi oss upp igen…

49

Och tar oss tillbaka…

Med nya krafter,

klamrar vi oss fast,

och reser oss upp…

47

och står där stabilt igen…

Det är så jag ser livet.

(Oj, det blev djupt… 😉 )

8 thoughts on “Livet

Tack för att Du förgyller min dag.

