Och tänk att det blev sol…

På eftermiddagen, eller mer exakt…. nästan på kvällen, torsdagen den 16 juli, styrde vi bilen mot vackra Rättvik där jag vistats många gånger förut. Tidigare besök har inneburit campingliv, nostalgi och bilträff CCW. Nu var det något helt annat…. Yngsta sonens konfirmation ägde rum under fredagen. Och vilken dag det blev ❤

På vägen upp hängde molnen blytunga i luften och regnet fullkomligt vräkte ner av och till. Ett märkligt himlafenomen uppdagades när vi närmade oss Sala. Jo fast… fenomen kanske är att ta i men coolt var det och det gick ju liksom inte bara att åka där på vägen och strunta i att fånga det på bild, så det blev ett snabbt stopp i ösregnet. Snabbt ut med kameran och klämma av några tryck. Sambon försökte skydda kameran ovanifrån från att totalt dränkas av regnet så jag lyckades få till några bilder i alla fall 🙂

34

Regnet fortsatte som sagt att av och till vräka ner och när vi var framme i Rättvik visade termometern på +12… Sommar var det visst eller…

På fredagens morgon efter intagen hotellfrukost tog vi en promenad ut på långbryggan. Jag höll verkligen på att frysa ihjäl. Svinkallt i luften och nordliga vindar… FY sjutton! Tankarna for fram i mitt huvud att jag nog skulle behöva både raggisar och vantar under konfirmationen MEN som på beställning tog sig solen fram ju närmare lunchtid vi kom och tänk att det blev faktiskt riktigt varmt under eftermiddagen. SÅ fantastiskt! Jag som visserligen är en fryslort slapp anlända med raggisar och lovikkavantar. Jag kunde till och med ta av mig koftan vid några tillfällen.

35

36

37

43

41

Stiftsgården och Rättviks kyrka ligger ju så fantastiskt fint vid Siljan. Miljön är SÅ vacker och fridfull och ungdomarna såg verkligen ut att må gott. Gruppens redovisning som skedde under eftermiddagen visade verkligen på att deras veckor varit helt fantastiska. Nya vänner, en del säkert för livet och många fina minnen att bevara. Vi fick lyssna på sång och musik, teater och diskussioner och slutligen, innan själva konfirmationsgudstjänsten, ta del av vistelsen genom bildspel och filmsnuttar. Stolta ungdomar som vi fick vara med under hela eftermiddagen och in på nattens sena timmar.

38

Sonen visade sig vara en hejare på trumma.

39

42

Mysstund med sonen <3. OCH dom måste ha fått väldigt bra och god mat för Jisses vad sonen växt… 😉

44

Mina två vackra söner spexar och man kan ju inte säga annat än att det syns att dom är släkt ;)…

40

Sonens huvudledare Malin, en fantastisk tjej som snart är färdig präst har haft en stor roll och betytt mycket för ungdomarna och för sonen.

Dagen avslutades med middag, musik och dans och jag fick äran att dansa vals med sonen som precis som sina kompisar haft en och annan danslektion under vistelsen i Rättvik. Det gick som en dans så att säga… men vid den sena timmen begav vi oss av till hotellet och kudden och sonen fortsatte natten med kompisarna. Lördagen blev sedan den dagen då alla grät. Ja, jag med… Det gick liksom inte att hålla sig. Och från himlen trillade regnet åter igen.

I september är det återträff och jag är säker på att det blir kära återseenden 🙂

45

Grattis fina fina Rasmus till konfirmationen ❤

2 thoughts on “Och tänk att det blev sol…

Tack för att Du förgyller min dag.

