Jag gillar enkelt…

149

En så gott som helt oredigerad bild. Endast plockat upp fotot i PS CS5 och dragit lite i Levels för att öka på de mörka partierna. That’s it 🙂 Ja och så det vanliga förstås, innan jag lägger ut bilder på bloggen… Minskar bilden, hämtar ram i Pixlr-o-Matic samt skriver texten i PS, sparar bilden som ”Web-bild”. 

Och vad föreställer bilden då…

Bilden är tagen vår sista morgon på Knuthöjdsmossen. Trädstammar som speglar sig i vattnet i varmt och skönt morgonljus. Jag riktade kameran ned mot vattnet och skippade det där med skärpa, för en gångs skull 😉 och tog vara på den konst naturen själv skapar.

Inställningarna då… Bländare F/5,6, Exponeringstid 1/125 sek, ISO-400, Brännvidd 400 mm. Använder så gott som alltid manuell inställningsmetod, även vitbalansen. Resten har naturen själv skapat och just vatten kan skapa fantastiska mönster.

NF Trees and Bushes

NF DAM

TORSDAGSTEMA

7 thoughts on “Jag gillar enkelt…

  1. Snygg bild. Jag redigerar väldigt sällan mina bilder förutom att förminska dem för att det inte ska ta en evighet att ladda bloggsidan och lägga till mitt namn. Gillar ockdå det enkla. Snygg bild!!

    Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

