Naturens egen konstutställning

72

Jag fascineras ofta över vad naturen skapar och ju mer jag vandrar i vår natur, desto mer går det att upptäcka. Så klart ser vi inte samma saker… Fantasi, kreativitet, intresse eller ointresse kan väl ha betydelse för om vi passerar utan att höja blicken eller om man liksom stannar upp och fascineras över naturens egna konstverk. För i naturen, i skogen, där hittar man verkligen naturens alldeles egna konstutställning och dessutom är det gratis inträde 🙂

91

71

30

26

In nature, nothing is perfect and everything is perfect. Trees can be contorted, bent in weird ways, and they’re still beautiful.”  – Alice Walker.

Bilderna är från Knuthöjdsmossen och Murstensdalens Naturreservat.

WEDNESDAY AROUND THE WORLD

NF TREES AND BUSHES

OUTDOOR WEDNESDAY

11 thoughts on “Naturens egen konstutställning

    • Ja visst är det så. Som i helgen när det ploppar upp Evert Taube i huvudet i takt med att jag fick syn på blommorna. Något litet tycks ju ha fastnat i cellerna 😉 Tänk vad stolt min mellanstadielärare skulle vara om hon bara visste! 😉 Musiklärare och körledare som hon var. Men en sak vet jag… min sångröst fick knappt ett betyg alls. -1 möjligen 😉

      Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

