Närgångna möten på alla fyra…

4

Som ”makronörd” så får man många spännande, vackra, roliga och ibland mindre uppskattade möten. Makroobjektivet gör ju att mötena kan bli väldigt närgångna.

Makrovärlden, den lilla lilla världen som ju plötsligt känns så stor är spännande och det är där jag trivs som bäst med min kamera.

Den här lilla bildserien är från en kylig och blåsig dag ute på vackra Ängsö. Vi hade tagit oss upp på en mossbeklädd stenhäll där träden skyddade oss från vinden och solens strålar plötsligt kändes lite värmande och dessutom gav oss det där varma vackra skenet man kan få genom trädens grenar. Har ni aldrig varit på besök i en mossa med ett makroobjektiv så rekommenderar jag er att prova någon gång.

Den första bilden är på ett litet strå som låg ovanpå mossan och svajade lite svagt upplyst av solen. 

6

Den andra bilden för mina tankar till ett gäng mikrofoner som står uppradade i väntan på skönsjungande idoler… (hmmm lite knasig kanske men så är jag 😉 )

1

Annat man ofta möter i mossan är insekter av olika slag. En del trevliga, andra mindre trevliga. Som den lilla flugan som gömmer sig och inte riktigt vill komma fram men sneglar lite försiktigt med sina fasettögon.

2

Eller den artiga myran som slänger upp näven (eller foten… ) och hälsar glatt när han passerar.

5

Mindre väldoftande möte fick jag med den lilla bärfisen som såg ut att gnugga sina händer i väntan på den smarriga middagen. Hmmmm, undrar vem som var det tilltänkta bytet...

3

Glad att inte jag var det tilltänkta bytet blev jag och ännu gladare blev jag när jag mötte denna krabat med ett enda stort leende på sina läppar… Det är härliga möten!

Som sagt… närgångna möten blir det och det är så häftigt!

Onsdagstema

Outdoor Wednesday

4 thoughts on “Närgångna möten på alla fyra…

  1. Så länge det inte är fästingar eller blodiglar är det väl rätt ok med dessa krypmöten. Myran var ju för söt, och visst ser det ut som mikrofoner. Dina foton är helt magiska. Det har jag visst sagt förut va?

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

