Strukturer

Ett riktigt favorittema denna trisshelg. Att leta strukturer är häftigt och spännande. Jag som ofta vandrar i skogen och fotograferar finner massor. Idag bjuder jag på bilder från olika fotorundor.

75

Denna första bild är från tidig vår då myrorna så sakteliga vaknat till liv och jobbar på flitigt i denna gamla stubbe med snygg struktur.

76

Den andra bilden är från föregående helg då vi besökte det gamla kalkbrottet i Sala och således även inspelningsplatsen för TV-serien Jordskott. Stenhällarna speglade sig så snyggt i det stilla vattnet och strukturen blev lika häftig i ”vått tillstånd”.

74

Och den tredje och sista bilden är även den från föregående helg när vi tog oss upp i ottan och begav oss till några Naturreservat i länet. Innan hemfärd på eftermiddagen, just då vi höll på att packa in våra tillbehör i bilen dök den upp… Den stora vackra fjärilen, sorgmanteln. Där var egentligen två stycken som lekte i träden, men dom var inte allt för närgångna tillsammans… åtminstone inte inför våra ögon för då hade jag kanske haft turen och få båda på samma bild 🙂 så det blev en sorgmantel på vacker struktur. Men hellre en än ingen 😉

FOTOTRISS

Scenic Weekends

23 thoughts on “Strukturer

  1. NU har jag suttit en lång stund och njutit av dina bilder. Du är otroligt duktig, visserligen en fin kamera, men det är du som trycker på knappen i rätt ögonblick! Behöver jag säga att din triss är fantastisk?

    Liked by 1 person

Tack för att Du förgyller min dag.

