I min jakt på våren…

3

… fann jag ståtliga blåsippor i den vackra kvällssolen.

Det är alltid lika spännande att vara ute och fota i områden där andra människor rör sig. Denna kväll var vi på Djäkneberget i stan, vilket är ett populärt tillhåll för umgänge och hundpromenader. I min jakt på vackra blommor och med makrot framför näsan, oftast platt på marken, ibland med rumpan i vädret får man alltid ögon på sig. Denna gången kände jag blickarna från en manlig hundägare som försökte omdirigera sin hund från att inte rusa fram och undersöka vem sjutton som ligger där på hans revir och bökar i gräset… Många situationer känns riktigt komiska, andra enbart irriterande… och ibland får jag känslan av att vara någon kuf från en annan planet. Men nedrans så härligt det är att komma hem och finna pärlor på minneskortet. Det är värt allt 🙂

Bilden ovan har hamnat i PS CS5, Nik Collection och i Pixlr-o-Matic där jag lekt med olika filter och lager.

NF DAM

6 thoughts on “I min jakt på våren…

Tack för att Du förgyller min dag.

