Våren kom visst av sig lite…

118

För bara ett par dagar sedan låg jag bland torra löv och fotade nyutsprungna blåsippor. Just det kändes inte särskilt angeläget igår. Morgonen började med Vinterstudion på TV vilket kändes okej när man samtidigt kikade ut och såg snön falla ner… MEN, vad var det som hände?? Ena dagen spirar vårkänslorna i luften för att nästa dag bli full vinter igen. Lite snopet kändes det som men faktum är att vi är bara i månaden mars och efter det kommer ju april med sitt berömda aprilväder så egentligen…

Nog om det. Efter skidtävlingarna på TV lyste solen på sitt vackraste sätt utanför fönstret och raskt bestämde vi oss för att ta oss ut i dom närliggande skogarna.

124

Tänk… jag har inte fotat en endaste vacker vinterbild denna vintersäsong, eftersom den blå himlen och solen lyst med sin frånvaro. Lite har den väl visat sig men då har jag befunnit mig på jobbet (så klart)…

Så, så här i mitten på mars fotade jag äntligen vintern när den är som vackrast. Vinterbilder fast att det har hunnit bli vårdagjämning. Knasigt😉

119

121

120

Det blir lite kontrastfyllt när dom nyanlända små knopparna täcks av små iskristaller…

122

… och grenarna tyngs ner av tung blöt snö. 

123

Så egentligen, om man ser till att minneskortet fyllts på med ljuva vinterbilder så spelar det egentligen inte så stor roll MEN imorgon vill jag ha vår igen!

Helgbilden

32 thoughts on “Våren kom visst av sig lite…

  1. Fina bilder! Men nu får gärna våren komma tillbaka……….dom fina dagarna förra veckan får en bara att längta mer efter sol och värme!
    Ha en bra vecka!

    Gilla

  2. Underbara bilder! Och då vet jag att det var för din skull jag var glad när snön kom. Min son sa nämligen: tänk på de som inte hunnit fota massa fina vinterbilder, nu kan ju de få göra det, var glad för deras skull! Och det var jag ju såklart🙂 Men jag vill också ha vår nu!

    Gilla

  3. Helsköna bilder du bjuder på🙂 Våren verkar lite vrång… Så synd du missade norrskenet… Jag hade bara stjärnklart den natten jag fick det😉 Men det kommer fler chanser!

    Gilla

  4. visst är det snyggt, men….. värsta aprilvädret hade vi igår. Solen sken från klarblå hiimmel så jag gick ut. Efter 2 min mulnade det på och vi fick värsta snöovädret. Riktigt kladdig snö. Sen sol igen och efter en stund snöoväder igen. Hade problem med att bestämma om jag skulle promenera eller gå hem.

    Gilla

  5. Nog undrar man om vädret missuppfattade det där med vårdagjämningen totalt? Tur att man vet att det inte väntar fyra månader vinter, utan bara detta skrämskott som snart går över. Just det gjorde att jag faktiskt också kunde njuta av det vackra snölandskapet.

    Underbara foton, men så blir man ju alltid bortskämd med det här hos dig.

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

