Ännu en tung dag har passerat

113

Hösten och vintern har inte varit någon ljus tid i mitt liv. Den har varit tung och väldigt känslosam. Tankar om livet har varvats med en stor tomhetskänsla.

Ännu en tung dag har passerat i mitt liv. Dagen igår, då vi tog avsked av min morfar som gick bort i slutet på februari efter att ha levt ett mycket långt och innehållsrikt liv. Morfar som envist höll sig kvar på jorden trots sjukdom och sorg efter min mamma. Morfar som skulle fylla 90 i sommar. Morfar som ”valde livet” som prästen sa… Han sover nu gott, fri från smärta och sorg.

107

Om man nu kan säga att en begravning är fin så vill jag säga så. Fin musik och fina väl valda ord. En sorgsen och tung dag som trots det kändes bra. Bra för min morfar som inte behöver lida något mer. Bra för att han nu kan sitta ute i naturen och prata med min mamma. Nu är dom tillsammans igen. Den känslan gör det hela lite lite enklare och lättare. Men saknaden efter min mamma gör fortfarande så oerhört ont. Men nu är hon inte ensam längre.

Tomhet… Det är vad jag kände när vi kom hem. Luften hade gått ur mig och allt kändes bara så tomt. Solen höll sig kvar en stund på eftermiddagen vilket gjorde att vi valde att vistas i naturen tills skymningen tog över. Tillsammans gick vi med våra kameror. Tillsammans men ändå var för sig. Det är så vi gör när vi fotograferar.

112

111

Naturen är på gång, på riktigt 🙂 och det gör min dag lite lite lättare. Jag kan njuta av det lilla. Det lilla som betyder så mycket. Extra mycket just nu när annat känns så tungt.

108

I det mörka, i det grå så finns det ändå hopp och glädje. Det är det jag söker…

109

Många stunder i min vardag känns huvudet som bilden ovan. Suddigt, smått kaotiskt, rörigt, oklart MEN med ljusglimtar och hopp. 

110

Jag kanske upplevs som en sökande person…. Kanske, kanske inte…

Det jag söker är en lugn och harmonisk tillvaro där jag trivs och får må bra. Just nu är det inte riktigt så men det är på gång. Det är trots allt bara jag själv som kan göra något åt saken och ett steg har jag tagit nu i veckan.

Och IDAG, så rockar jag sockor som så många andra!!

106

Och lådan med ljus är idag påfylld så nu ska det brinna ett ljus för mamma och morfar. 

3 thoughts on “Ännu en tung dag har passerat

Tack för att Du förgyller min dag.

