Blå blå är himlen

82

Jag går på fuktig mark. Kanske skulle valt en annan fotbeklädnad…

Små snöhögar ligger kvar. Mer än jag trodde och mer än här i trakten.

Jag kan ana den där karakteristiska svenska doften av skog. Den är underbar.

Småfåglarna sjunger så vackert. Dom är svåra att se. Verkar föredra lite  högre höjder.

Ljudet av ”afrikas trummor” (sambons ord) ekar musikaliskt. Skapta av de lite större fåglarna. Påminner mig om en viss TV-reklam… 😉

Jag ser mig omkring och njuter. Tittar uppåt och ser trädens grenar breda ut sig mot den blå himlen. Grenar som liknar blodkärlen i moderkakan.

Jag njuter och vet att snart väntar en ljuvlig kopp kaffe i vårsolen.

Skywatch Friday

5 thoughts on “Blå blå är himlen

Tack för att Du förgyller min dag.

