100% Inspirationsdag – I Like

77

I lördags var jag en av deltagarna på Camera Naturas Naturfotodag här i stan. En dag fylld av  fantastiska föreläsare. Deras föreläsningar var stundtals gripande, stundtals vansinnigt roliga och förutom det som dom berättade, delade dom med sig av sina makalösa och fantastiska bilder.

Föreläsarna vi fick höra och se var:

Thomas Jågas, Marie Kantermo/Thorsten Klint, Erik Malm, Anders Geidemark, Ingebjørg Fyrileiv Guldvik och Peter Gerdehag. 

Och precis som förra gången så gick jag även i år därifrån med enormt mycket inspiration och energi. Huvudet liksom fylls av idéer och suget av att ut och fota är enormt. 

Dagen efter var ju självskriven och jag har ju redan visat flera bilder från den fotoutflykten. Några andra bilder som jag skapade med kameran i söndags var dem jag visar nu.

Vattendrag, vind, torra grenar, långa slutartider och kamerarörelser. Testa testa testa… Om dom är lyckade är upp till betraktaren att avgöra för alla har vi olika tycke och smak. Målet med dessa bilder var enbart att testa och lära mig hur det funkar och hur det kan se ut.

78

79

80

81

Den sista bilden är galet rörig och nästan lite psykedelisk och nej, det är inte ett misslyckat fyrverkerifotoförsök utan ett gäng vasstrån där jag använt lång slutartid och under exponeringen vridit på zoomen. Tycker att den ger lite sug i blicken… Kanske är jag knasig men det bjuder jag på.

Torsdagstema – I Like

6 thoughts on “100% Inspirationsdag – I Like

Tack för att Du förgyller min dag.

