I see trees of green…

47… red roses too

I see them bloom

for me and you

And I think to myself

what a wonderful world.

48

Ni känner säkert igen orden, melodin… kanske börjar ni nynna på sången… Det gör jag

och jag minns…

5 månader har gått sedan jag förlorade min mamma och sången, What a wonderful world var en av mammas favoritsånger. Den framfördes så fantastiskt vackert på hennes begravning av saxofonisten Johan Lewin från Eskilstuna. Hans spelning i kyrkan var något alldeles extra. 

När jag såg veckans trisstema kom jag att tänka på dessa spirande gröna träd som finns att beskåda i Näktergalsdalen på Samos. Dom är ljuvliga.

83

Träden på den sista bilden och bevis på att träd går att använda på fler sätt finns också på Samos. Närmare bestämt i Potami längs en liten vandringsled som tar dig till tre små vattenfall. Kan inte låta bli att ännu en gång visa bilder från sommar och semester. Undrar om det står för något särskilt 😉 

FOTOTRISS

6 thoughts on “I see trees of green…

  1. Vackra bilder från Samos, ( som också jag har besökt en gång). Den tredje bilden lockar mig särskilt. Där skulle jag vilja gå. Kanske det blir en ytterligare resa dit. Det känns lockande.

    Gilla

  2. Underbar triss, så otroligt vackra bilder! Själv tänker jag på de grymma scenerna ur Good Morning Vietnam när jag hör sången – en kombination som skär i hjärtat.

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

