Nå upp till förväntningarna…

Förväntningarna var höga på de vattenbomningsplan som anlände min hemstad under sensommaren när den fruktansvärda branden härjade i Västmanland.

Vissa dagar gick det knappt alls att vara ute. Vi fick stänga alla ventiler men trots det så trängde den stickande röken och lukten in i väggar och vrår. Då bor jag ändå långt ifrån branden. Tänk alla dom drabbade som bor och bodde i området. Fruktansvärt.

Hur som helst så är jag väl nyfiken i en strut och speciellt då när flygplanen skulle anlända.. Vi satt med flygappen på mobilen och gjorde oss redo att åka till Hässlö, Västerås flygplats dit dom anlände i omgångar. Lyckades se och fånga dom på bild. Piloterna liksom alla andra som hjälpte till på alla möjliga sätt under branden är verkligen stora hjältar.

4,3

Och visst nådde dom upp till allas förväntningar, när dom väl kunde bege sig upp

178

15,2

14,2

13,2

324

Det var stor trafik i luften av helikoptrar och flygplan och vi var nog många som följde händelseutvecklingen på media.

Onsdagstema – Nå upp

6 thoughts on “Nå upp till förväntningarna…

  1. Min far som var löjtnant på F17 var ofta ute på sommaren och bombade gräsbränder , det är otroligt jobb de lägger och man kan nog inte förstå hur mycket jobb det ligger i att släcka en sån brand. Så ja alla som håller på med det är hjältar i mitt tycke 🙂

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

