Kulturbesök med blandade känslor

Efter att ha jobbat så gott som alla helgdagar under jul och nyår kände jag att jag behövde något helt annat än jobb och soffhäng. Soffhängen som enbart berodde på att min totala slutkörda lekamen inte hade någon ork kvar utan räckte fram till soffan och blev där kvar tills kudden kallade… Inte särskilt upplyftande men nödvändigt.

När jag så äntligen fick njuta av 2 dagars ledighet i följd tog vi oss ner på stan, till KRLSG2 i Västerås för att beskåda den pågående fotoutställningen, Ögonblick med bilder av Martin Adler. En fantastisk utställning som griper tag i en, rakt in i hjärtat. Fantastiska bilder av fruktansvärda människoöden. Att han reste med livet som insats kan man förstå när man ser hans bilder. Martin Adler var ingen man jag kände, dock har jag träffat honom eftersom våra döttrar gick i samma klass under flera år och jag minns så väl när min dotter kom hem och sa att han blivit dödad. En sån fruktansvärd tragedi.  Har ni möjlighet skulle jag varmt rekommendera er att besöka utställningen.

9

10

Inne på KRLSG2 finns både konstmuseum och länsmuseum. Vi passade på att besöka alla utställningarna när vi var där.

11

Längst in på länsmuseet pågår en utställning av kändisars scenkläder och deras klädskapare. Coolt att se =) Vid varje kändis klädnad går det att lyssna på ett musikstycke  om du drar ut byrålådan.

13

12

I en annan del av museet finns en utställning om ASEA och dess historia samt en vrå från ett gammalt svenskt julkök. Att besöka våra kulturattraktioner borde jag göra oftare för det är himmelens trevligt och berikar mig massor.

14

15

I helgen väntar jobb, igen…

Ha det gott =)

Fredagstema – Människoskapelser

5 thoughts on “Kulturbesök med blandade känslor

  1. Skönt att alla helger är över för den här gången med tanke på hur din var. Intressanta och fina bilder från utställningen du visar. Den hade jag gärna velat se men till Västerås lär jag alrdig komma. Nu fick jag ju ta del av den ändå vilket uppskattas.
    Sköt om dig och jag önskar dig en trevlig helg trots att jobbet kallar 🙂

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

