Vad hände? Fast varför förvånad?

85

87

86

88April med sitt berömda Aprilväder kommer ju likt en punktlig klocka varje år efter månaden Mars, det är ju allmänt känt. Fast nu har ju inte April kommit än utan Mars månad pågår och har bjudit på tidiga vårkänslor, tills häromdagen. Nu är det plötsligt mer snö än vi haft på hela vintern. Snö och slask och gräsligt grått. Och jag som låg ute i skogsdungen för bara någon vecka sedan och njöt av den där krispigt ljusa vårgröna nyansen som gör entré så här när våren annalkas. Nu är den täckt av det vita men jag vet med all säkerhet att snart så är den här igen och då ska jag ut i skogen och njuta igen, och det gillar jag.

I Like – Torsdagstema

6 thoughts on “Vad hände? Fast varför förvånad?

  1. Bra att tänka framåt !! Har förstått att det är väldigt många som är besvikna just nu på våren som kom och gick. Härliga naturbilder du visar med mycket grönska. Det gillar jag också 😉

    Gilla

  2. Så vackra bilder, förstår att du njuter i din skog. Vi har haft tur för vi slapp snön och nu ikväll är det riktigt varmt och BLÅSIGT!!!
    Kram Lotta

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

