En tidig morgon efter jobbet

83… tog jag en omväg hem med kameran i släptåg. Tanken var att jag från min arbetsplats på våning 7 skulle fota soluppgången över Västerås. Men som det kan vara många morgnar när alla vaknar upp på en vårdavdelning så var det fullt ös, så någon soluppgång blev det inte att lägga till i arkivet men väl några kvittrande morgonpigga fåglar jag stötte på när jag gick hem. Den här morgonen som visserligen var något kylslagen andades ändå vår och jag tror att även fåglarna kvittrade att våren är på väg. Nu idag, alldeles nyss när jag vaknade efter några timmars sömn så är våren som bortblåst och marken är täckt av något vitt och kallt… Suck!! Men snart så…

Onsdagstema

9 thoughts on “En tidig morgon efter jobbet

  1. Så vackert du fångat fågeln, en koltrast? Jag är dålig på fåglar… Jag som vill ha vinter lite längre är glad över att snön kom tillbaka, men här hade det inte heller hunnit bli så mycket vår än…

    Gilla

  2. Ja, det var sanslöst med snö som föll – helt i onödan! Och idag är allt borta.
    Jag hörde koltrastsång för någon vecka sedan, nu hoppas jag att de snabbt kommit i vårstämning igen. Underbart vackert foto på en favoritfågel!

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

