Våren

69Våren har verkligen kommit till stan. Tecknen blir fler och fler för var dag. Under min promenad igår såg jag årets första blåsippa. Dock var kameran kvar hemma så någon bild blev det inte men jag ska ge mig ut imorgon förmiddag och jaga vårtecken. Jag lämnade kameran hemma med flit för kommer den med så blir det ingen större motionsrunda utan mer en enda lång fotorunda. Lång och lång förresten… Tidsmässigt blir den nog lång men sträckan brukar bli väldigt kort =)

Några tydliga vårtecken är att sambon plockat fram allergitabletterna, naturens träd börjar spricka ut, fåglarna kvittrar i ljuv stämma i var buske (men går fasiken inte att fånga på bild…), mossan börjar inta en sån där sprakande illgrön nyans och blombladen sträcker sig upp mot himlen. Eftersom jag jobbar natt så märker jag att det blir ljusare och ljusare framåt morgonkvisten och det är ett underbart vårtecken. Så.. jag njuter för våren är min absoluta favoritårstid.

68

Måndagstema

4 thoughts on “Våren

  1. Underbara bilder !! Härliga vår !! Här på ön knoppas det också överallt. Var ute i helgen och skulle fota det vackra men dessvärre blev inte bilderna bra. Tog över 300 !! Börjar sakta undra om det är fel på mig eller kameran. Jodå, fåglarna kvittrar även här men vill inte vara med på bild 😉 Känner mycket väl igen det där med motionsrundan som inte blir så mycket motion om kameran får hänga med 🙂

    Gilla

  2. Vackra bilder! Själv gillar jag höst och vinter bäst. Det var en fin höst men vintern kom alldeles för sent, så jag är besviken över att den redan är på väg att försvinna…

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

