Fastnat i soffan…

har jag definitivt gjort sen i fredags, så inte händer det mycket här hemma… (förlåt familjen). OS är det bara 2 veckor vartannat år och då är jag bokad. Hur jag sen lyckades ha urdålig koll när jag lade mitt schema kan jag inte förstå, så nu blir det lite annorlunda sovdagar mellan nattpassen. Väckarklockan går varm och blir inställd på Sveriges medaljhopp. Tyvärr missar jag annat roligt som finns att se, jag kan verkligen kolla på allt och då menar jag ALLT! Men men… jag får nöja mig med det som går och det går ju bra att bli uppdaterad ändå. 

Det finns en liten detalj jag dock saknar i massor… och det är SOLEN!! Jag kan inte förstå hur solen kan vara så frånvarande under så lång tid. Abstinensen är enorm. Behöver ljuset och värmen och härliga fotostunder för trots allt blir det inte riktigt lika kul att krypa ner på den dyblöta marken och leta ljus när det inte finns något ljus… Gjorde ändå ett tappert försök igår mellan tävlingarna på TV´n. Öppnade grinden i trädgården och kröp ner på marken i vår lilla skogsdunge vi har alldeles utanför. Ljuset var något svårt att hitta men som tur är så går det att ordna med lite egna inställningar på kameran och photoshop är ett utmärkt redigeringsprogram😉

24 22 23

Tjolahopp och ha det gott =)

Our World Tuesday

Outdoor Wednesday

6 thoughts on “Fastnat i soffan…

  1. Ja vinterperioden är minsann inte en favoritårstiden här i Skåne…mörkt och ruggigt. Hade det bara varit lite snö så skulle det varit lite lättare, men snödagarna har varit få.
    Dock visade sig solen igår och man upptäckte alla vårtecken som var på G…krokus, vintergäck, snödroppar och fågelkvitter.

    Vh

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

