Väntan…

15Jag går just nu i väntans tider… Fast Åh nej!!! Det är inte det ni just nu tänkte på… Den tiden är förbi för lääänge sedan. 

Nej då, jag väntar på resultatet av min tenta i psykiatri. Blir jag godkänd? Vad blir betyget? Måste jag komplettera… eller rent av tenta om (ve och fasa)!

Jag väntar på min nya lön… Ska det äntligen synas i lönekuvertet att erfarenhet lönar sig inom landstinget?? Fast, Nej… den förhoppningen kan jag inte ha. Jag måste åter igen ställa in mig på att ännu en gång, ännu ett år bli besviken på att erfarenhet är något jag har som merit och för min egen del i min yrkesstolthet och trygghet men absolut inte i lönekuvertet. Väntan och resultatet kommer att vägleda mig in i min framtid…

Jag väntar på våren! Jag älskar vårens alla färger, att se naturen väckas till liv ännu en gång. Jag väntar på kvitter och surr och på att få ligga där på mage och utforska vår lilla minivärld med makrot. 

Jag väntar på att äntligen få åka till dottern! Och det ska vi göra, alldeles alldeles snart =) =) så vad tusan sitter jag här för?? Inget blir gjort på den här stolen… Näpp!!! Dags för ett ryck!!

Tjolahopp och trevlig helg!

2 thoughts on “Väntan…

  1. Håller tummarna för att tentan gick bra och att du äntligen ska få lite kompetensbevis i lönekuvertet! Njuter av plusgraderna och fågelkvittret, men vill nog gärna se lite solsken snart. Tills dess njuter jag av din oerhört vackra bild!

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

