Tänk om…

”Allt har sin skönhet, men det är inte alla som ser den.”

(Konfucius 555 fKr-479 fKr).

5

6 7 8 9

EGENTLIGEN borde jag rensa kartonger i garaget… laga lite trasigt… fixa långkok, baka bullar och fylla frysen…

EGENTLIGEN borde jag gå på dammråttsjakt, torka golv och damma hyllor…

EGENTLIGEN borde jag ut och röra på det bestående julgodisfläsket som gör att byxan krympt (jädra tvättmaskin…)… få upp den numera avsaknade kondisen… Men Äsch!!

EGENTLIGEN, får bli av en helt annan dag, för att leka med bilder är bra mycket roligare och givande och jag får utlopp för min kreativitet. Om nu det kan kallas att vara kreativ när man använder sig av bildredigeringsprogram som rätt enkelt fixar det mesta själv. Fast JA, jag tycker det är kreativt och vansinnigt roligt. Ska ta och skaffa mig mer kunskaper i Photoshop också för allt blir SÅ mycket roligare när man behärskar saker och ting. Ovan visar jag en serie på en och samma bild som jag redigerat i Pixlr-o-Matic. Variationerna där är oändliga så det är bara tycke och smak som sätter gränser. 

Ha det gott och gör som jag och TÄNK OM!! och gör något skoj istället!

Tjopp Tjopp

Onsdagstema

13 thoughts on “Tänk om…

  1. Du gör helt rätt i att fixa med bilder, allt det andra hinner du ändå! Det är kul att se samma bild med variationer. Jag gillade nog den nästsista bäst. Innan jag tittade så noga på bilderna trodde jag att du hade ägnat dig åt anatomiska studier av muskler … Mycket bättre med tulpaner!

    Gilla

  2. Det gjorde du alldeles rätt i att strunta i det som inte alls är
    lika kul som att sitta å leka med foton på datorn.
    Och städa det hinner vi med nångång…men tänk om någon skulle ta städningen ifrån oss…
    va glad vi skulle bli dådå.

    Tjingelingen från Rantamor.

    Gilla

  3. Tänk om man kunde stoppa in sig själv och det ostädade hemmet i ett redigeringsprogram och leka lite med olika behandlingar och komma ut som en helt ny version …
    Kram på dig, du skickliga!

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

