Tiden

232Ja, tiden rusar fram i raketfart mest hela tiden. Oftast för det mesta och alltid när man har roligt. Men ibland går tiden i snigelfart och man tittar på klockan och undrar om den stannat. Stannade, ja det gjorde den natten mellan lördag och söndag. Jag satt hemma mitt i natten (eller mer exakt efter midnatt…) och fixade med mitt trissinlägg och när jag kände mig nöjd och klar och var redo att lägga ut det på bloggen så började krånglet och nedrans var det krånglade. Ilskan var just då inte att leka med, grrrr…… Datorer SKA bara funka, där är tålamodet = 0. Jag var inte långt ifrån att slänga datorn i väggen men efter att ha raderat och gjort om inlägget x antal gånger så VIPS så bara funkade det. =) =) Det var då mitt snille till sambo kom på att tiden ändrades från sommartid till vintertid och datorn fixade inte att lägga ut mitt inlägg just då, den var fullt upptagen med att ändra klockan. SÅ… nöjd och glad över att det bara funkade och vårt rum just blivit ommålat kunde jag lägga mig och sova en extra timme den natten.

Bilden ovan är fotad under vår vistelse i Lincoln, England i somras.

Fler tolkningar på TID hittar ni här hos Helene

2 thoughts on “Tiden

Tack för att Du förgyller min dag.

