Alltid sent ute….

217

Kommer in efter tidig morgonpromenad i gryningsljus och strilande halvljummet duggregn och känner mig SÅ nöjd (eller ”sjukt nöjd” som dagens ungdomar skulle säga =) )… Allt för många godisbitar och bakverk har slunkit ner sista tiden och tanken på att strax ikläda min bleka kropp en bikini känns inte jättelattjo….. så självklart alldeles för sent kommer jag på att NU MINSANN är det dags att trimma min lekamen men vad attan hjälper det ca 3 veckor innan avfärd… suck!!! Att det ALLTID ska vara så här. TÄNK att jag aldrig lär mig….

Jag får nog vackert acceptera en kommande röd och bränd blekslapp ”lilla jag”, som absolut är långt ifrån liten just nu. Hur som haver så ska det bli underbart med semester, sol och värme. Tyvärr lyser väl vassen med sin frånvaro på vår destination men det går väl bra att införskaffa sig en heltäckande badklädsel med gördel både fram och bak och helst också på sidorna… Måste gå att få tag på någonstans. Tar tacksamt emot tips på inköpsställe!!

Just ja… motion var det… Motion fick jag som sagt i morse men dessvärre var ingen kamera med som bevis på min runda utan min pålle som på bilden kommer lite på efterslänten får vara min tolkning på motion. För jisses vad motion man får som hästskötare. Nu blir det ju väldigt lite motion med hästens hjälp för min del då min lilla pålle är utlånad på foder men för familjen som har henne blir det massor av motion. Men jag, jag får nog gladeligen fortsätta mitt sökande efter helkroppsbadkläder…

Tisdagstema 

6 thoughts on “Alltid sent ute….

  1. Jag blir nyfiken på hur många kg du gått upp? Jag finner fenomenet ”banta” inför bagsäsong väldigt märkligt och tänker att var nöjd med den du är! Var stolt över dina former och sträva inte efter ouppnåelighet som det verkar vara eftersom det verkar vara ett återkommande fenomen att gå upp de där kilona varje år! Fast detta kanske är ett undantag förstås!
    Men jag tänker att ingen ser de där kilona utan tycker du är vacker precis som du är! Om du tycker det så klart! :O)

    Ha en skön semester och skit i kroppsfixeringen! Fantastiskt vacker bild du bjuder på! :O)

    Gilla

  2. Ha ha, kan nog bli svårt att hitta en sån baddräkt! Hästar ger massor av motion. Hämta i hagen, mocka, rida etc. Är hos min ponny 5-6 dar i veckan så jag vet precis vad du pratar om. Hoppas du får en jätteskön semester! Härlig fartfylld bild!

    Gilla

  3. Det är aldrig för sent med motion … 3 veckor, då hinner du med en hel del fettförbrukning … bara genom att röra på dig 😉 Nå väl. lycka till med korsett å sånt … finfin semester då det bär av 🙂

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

