England, del 3. I växthuset

143

Kommer ni ihåg att jag berättade om svärföräldrarnas växthus..?

DÄR inne finns det minsann en riktigt spännande liten värld.

En värld fylld av hungriga köttätande växter och levande små varelser som ter sig helt ovetande om deras framtida öde. Ödet som levande föda. Kan liknas vid en gående buffé, typ… =)

Svärfar berättade för mig om växterna och hur dom lever och så och jag förstod väl det mesta. ”Tolken” var ju inte med mig hela tiden men jag snappade upp så gott det gick. Det funkar ju trots allt bra med tecken, bara man håller koll att ingen kommer för nära med risk för att bli knockad 😉

Jisses så spännande dessa växter är och Jisses så hett det var där inne. Nu var det ju inte något element eller så utan sommarens extremt vackra väder som gav oss svettpärlor på nästippen. Utanför växthuset visade termometern på +31 och vad den visade innanför kan man ju bara ana…

Växterna är inte bara hungriga. Dom är oerhört spännande och väldigt vackra att beskåda. Och att som jag och sambon kunde göra, studera växterna genom makrolinsen =), DET är riktigt coolt. Då får man verkligen äran att se detaljerna. Vilka skönheter!!

Och för er som kikar in så bjuder jag på ett pot-puri av äkta små skönheter.

136

137

En liten krabat som fastnat i klorna på en av växthusets vrålhungriga växt. Hans öde är rätt så avgjort… Stackars liten!

144

Och här ser ni en till men han är rätt körd vid det här laget… Tveksamt om han ännu är vid liv?

I växthuset finns en mängd olika arter. Jag fotade inte dom alla, det var nästan praktiskt omöjligt. Skulle behövt ett stativ och en isande iskall bris på min kropp för att slippa få värmeslag. Men det blir ju fler tillfällen framöver =) och då kanske det är något svalare. Älskar värmen, det gör jag allt… men det är en fördel om man kan andas och inte riskera att smälta bort. Jag är nöjd med dom bilder jag fick denna gång och nu ska jag ju inte vara ego på något vis utan erkänna att sambon faktiskt har varit med och fotat en del av det ni sett. 

132

133

139

138

142

135

145

Ha en bra dag.

Tjo och Hej!! Från lilla mig =)

3 thoughts on “England, del 3. I växthuset

Tack för att Du förgyller min dag.

