Härliga höst

130Hösten – en tid då vi omges av

– ljuvligt sprakande och varma färgkaskader.

– vackra ljusspel på vår himmel, i gryning och i skymning.

– magiska dimslöjor över ängarnas daggvåta grönska. 

– underbara dofter i vår skog som bara hösten kan ge.

– sprakande löv som sakta täcker vår väg och knarrar under skorna.

– regndroppar och blåst med risk att hatten flyger av.

– ätbara härligheter att bevara och lagra till den mustiga höstgrytan.

Hösten – den tid då jag

– med gott samvete kan sitta med stora ulliga pläden uppkrupen i soffan med en stor kopp varmt te, en bra bok eller film och huset fyllt av värmeljus som sprider ljuv doft, värme och hög mysfaktor. 

Men likväl som jag njuter av soffläget så njuter jag av sköna skogspromenader i solsken och klar höstluft.

129

128

Det är mina tankar om hösten och hos FotoTriss kan du läsa vad andra tycker om den årstid vi befinner oss i nu.

Tjopp tjopp och ha en bra vecka!

4 thoughts on “Härliga höst

Tack för att Du förgyller min dag.

