Hösten hos mig…

113

Hörde just nyligen på lokalradion att svampen riskerar att torka bort i år och lysa med sin frånvaro. Attans… jag som sett fram emot en SPA-helg i svampskogens ljuva doftkavalkad. att mellan gympapass och bubbelbad få dyka ner i mossbeklädd mark och plocka skogens ljuvligheter =) Men men… det är nog att glömma om himlen inte bjuder oss på lite väta framöver. Lilla sonen och jag har ju provat svamplyckan för ett par veckor sen och hittade en stackars liten (eller rätt stor faktiskt) kantarell. Och tänka sig att den växte i en stubbe…

115

Hösten har för övrigt, här hemma hos mig, övergått till lite visset i naturen. Lite visset men än så länge dekorativt. Enstaka gula löv singlar ner med vinden men det mesta är ännu grönt och solen börjar stå så där lågt på himlen som den gör på hösten. Kvällarna kan, om den vill… erbjuda magiska färger på vår himmel.

114

112

Snart, efter vårt pågående flyttstök…. så hoppas jag kunna bege mig ut med sambo, kaffe och kamera och föreviga höstens underbara färgkavalkad i skog och mark. 

Så här ser hösten ut hos mig =)

Tema Fredag

10 thoughts on “Hösten hos mig…

  1. Ja jag tror att det är nog lite svampbrist hos oss med, det har faktiskt varit en helt fantastisk sensommar med sol och fint väder, knappt nåt regn alls.
    Underbara bilder, Susanne. Hoppas att du kommer ut snart med kameran igen, dina bilder är nåt att längta efter.
    Kram

    Gilla

  2. Helt underbara höstliga bilder🙂 Du, den där SPA-helgen låter ju inte helt fel. Kanske finner du iallafall en liten svamp. Missa för allt i världen inte tillfället. Bara att vandra i skogen är ju bara det en upplevelse. Säger jag som köpte kantareller i stan istället för att leta i skogen😉

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

