Naturens gåvor

100

101

Jag var ut en eftermiddag med sonen för att leta svamp. Hittade massor med lingon och en stackars ensam kantarell… Många gånger när jag frågar lilla sonen vad han vill göra med vår gemensamma egentid så kommer förslaget att åka ut i skogen och leta svamp. Självklart hakar jag på och vi packar fikakorg och kameraväska och åker oftast till ett favoritställe. Kanske att vårt favvoställe får bytas ut efter senaste besöket…. Vi mötte visserligen ingen hungrig björn men väl ormar och stora spindlar vilket inte var lika poppis. Men hur som helst så är dessa egentider riktiga mor-och son-lyxstunder jag älskar att ta vara på =)

Måndagstema

6 thoughts on “Naturens gåvor

  1. Härligt med dessa stunder i skogen!! Särskilt med sådant sällskap.
    Jag tillbringade stor del av gårdagen i skogen. En fantastiskt ljuvlig dag med sol och riktigt go sommarvärme!
    Massor med lingon och blåbär hittade jag, men tack och lov ingen orm. Då hade jag nog
    slutat plocka bär…..

    Gilla

  2. Härligt med skogspromenader… extra härligt med trevligt sällskap 🙂 Hos mig är det tyvärr dåligt med både blåbär och lingon… eller tyvärr och tyvärr… svamp gillar jag att plocka, men bär … nix… det är inget kul!

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

