500-inlägg, det ska jag fira….

69

och tillägna mina tre härliga skatter.  

Den äldsta skatten, född 1991… humoristisk och pratglad arbetsmyra som ser till att vår post kommer fram och håller flygbanan fri från snö på vintern. Gräsligt dålig förlorare som gav upp fotbollskarriären för roligare hobbyn….

67

Mellanskatten, född 1993… den envisa, plikttrogna och pratglada tjejen som gav upp danskarriären och hästpyssel och for till andra delen av jordklotet (nästan) och som nu styr sina vingar söderut för studier under 3½ år framåt. 

74

Den lilla skatten som är ett s.k 00-barn, alltså född 2000… En sprallig och pratglad kille som fått smeknamn som ”lagets turbo” och ”tjejtjusare”. En kille som är mitt i karriären som fotbollsmålvakt och som nu tagit klivet upp till högstadiet.

Upptäckte ni något gemensamt??? Alla äro pratglada och har så varit sen den dagen dom upptäckte det fantastiska utvecklingsstadiet…. Att prata =)

70

72

Det är dessa skatter som jag älskar och är så stolt över. Skatter som förgyller mitt liv, nu och för alltid. 

Och…

jag kommer alltid att finnas här för er, trots att jag kan vara dryg och nyfiken (läs; uppdaterad).

jag kommer alltid att lyssna när ni vill berätta något eller bara skvallra😉

jag kommer för alltid att stötta er, i glädje och i sorg

jag ska försöka hjälpa er så gott jag kan, om ni hamnar i trubbel (ve och fasa)

jag finns alltid här, redo för en varm, tröstande och kärleksfull kram

och är ni hungriga med tomma magar eller kylskåp så finns det alltid något smarrigt hos mig (sambon är schysst kock)…

Jag älskar er nu och för alltid!!!

– Från er Lilla mamma –

73

12 thoughts on “500-inlägg, det ska jag fira….

  1. Ja jag undrar hur många inlägg jag har gjort.?…måste räkna efter.
    Ska man fira så ska man göra det med sina barn…det är ju därför vi är på denna planet…att föröka oss till något som förhoppningsvis är bättre än en själv😉
    Tänka att våra barn är lika gamla…ja förutom minstingen då…min ”lilla plutt” är född -98.

    Önskar dig en trevlig helg….

    Gilla

    • Tack Matts!!! Ja barnen är ju vår framtid och det är väl dom som ska ta hand om lilla mamma när hon blir gammal och gaggig😉 Så det gäller att vårda dom ömt…
      Ja, 500 inlägg är en del och synd att man inte sparat dom andra bloggarna för undrar hur många totalantalet inlägg från första start är…. Ojojoj…Ha det gott!!

      Gilla

  2. What a wonderful way to celebrate your 500th blog post….to celebrate those that make life so complete and full of happiness!
    Not only do your wonderful treasures make your life complete, but they have made mine as well…wonderful characters full of life and energy🙂
    I am so happy to have you ALL in my life and want you all to know that i will always be there for you all (not only to make food;)) but for anything you may need.
    I love you all❤❤❤❤

    Gilla

  3. Vilket fint inlägg, Susanne. Största glädjen i livet är ju barnen, men sen vet du…då kommer barnbarnen och då är det kört på riktigt. Det finns inget bättre. Man förstummas över att i deras små kroppar rinner även ens eget blod, det är mäktigt och så coolt.🙂 Grattis till 500 och tre fantastiska barn.
    Kram

    Gilla

    • Tusen tack Kerstin!!! Ja, tänk när barnbarnen börjar trilla in bara så där😉 Det ser jag fram emot men kanske kan det vänta ett litet tag. SEN ska jag njuta och skämma bort dom alla!!! Kram och tack för titten!!

      Gilla

  4. Du är den bästa människan på jorden! Älskar dig mer och mer för varje sekund som går! Finns här för dig lika mycket som du finns här för mig<3 lyckligast i världen att jag har dig som mamma❤

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

