Fiffiga finurliga Filura

18

20

För ca 1½ år sedan tog dottern (på bilden ovan) och jag beslutet att lämna ut vår älskade ponny på foder. En fin familj med 3 barn tog sig an henne och har pysslat och skött om henne på allra bästa sätt. Filura har fått bo och busa med nya kompisar i form av fåren Ulla och Berta, av pålle-polarna Janne och Tindra.

Janne och Filura blev ett troget fint par som ropade efter varandra då den ena var ute på tur. Nu ville det sig inte riktigt då Janne inte mår riktigt bra…. och bästa tjejen som så väl tagit hand om Filura kommer att behöva en ponny att utvecklas mer tillsammans med och då Filura har några år på nacken och inte riktigt klarar de kraven så beslutade vi att hon ska få byta familj.

Sagt och gjort, här om dagen fick hon flytta till en ny familj en bit bort. Jag och sambon följde med och lämnade hagen sent på kvällen efter att ha sett hur väl hon blev mottagen av sina nya pållevänner. Allt känns bra och jag önskar dom verkligen lycka till. Vi kommer att åka dit och hälsa på och kommer ha regelbunden kontakt hur allt fortlöper.

Dock är saknaden stor och min tacksamhet att fått ha Filura hos familjen Andersson är enorm. Jag önskar så mycket att dom får nya härliga filuriga hästar att sköta om.

TUSEN TACK Fam Andersson och

28Lilla busiga underbart söta Tindra!!

27Coola manliga Janne!!!

007,1Ulliga gulliga Ulla och Berta!!!

29Finaste tjejen som gett vår Filura all den omvårdnad hon så väl behöver.

25232426Finaste Filura, vår 25-åriga vackra ponny.

2 thoughts on “Fiffiga finurliga Filura

  1. Ojojoj, förstår att detta upptagit mycket av din tid och dina tankar i sommar! Hoppas att det blir precis lika bra hos den nya familjen!
    Och så läser jag med stor glädje ditt inlägg om vad du gjort första delen av sommaren – snacka om att jag blir nyfiken på hur det gick i England, se det skriver du inte ett pip om!
    Själv har jag också haft lite bloggtorka, har gjort så mycket i sommar att jag knappt vet var jag ska börja berätta. men det kommer, lite i taget. Har (förstås) också insett hur fort tiden rinner iväg när man sitter vid datorn och hur mycket man kan få gjort om man låter bli att slå på den …
    Stor kram till dig, det måste vara helt underbart att få vara patient och få möta nattsyrran!

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

