I´m back

and I´ll have to practice my english….. because on thursday I will meet my new ”family”, far far away…..

If I´m nervous ???  Not at all…. or ….. (”Shit – pom fritt” vad jag är nervös…. nu funkar ingenting i hårddisken så resten av inlägget blir på svenska…)

Jo men visst har det varit väldigt tyst här på bloggen. Jag har fått några små funderingar om hur det är, om allt är ok (TACK för omtanken, den värmer massor) och om jag lagt bloggen på is men NÄPP! så är icke fallet. Jag har bara prioriterat väldigt mycket annat senaste veckorna och försökt vara utomhus så mycket det bara gått. Framför allt när solen visat sig från sin ljusa sida. Jag har även sovit en hel del, likt Törnrosa…. för ojoj vad jag var trött när jag gick på semester. Semestern ja, som snart är till ända för denna gången. På måndag väntar jobbet på mig igen, suck!!! Men jag ska absolut inte klaga för det har varit avkopplande veckor och efter sommaren väntar ännu mer ledighet. Både i september och i november faktiskt… så det känns helt okej.

Vad har jag gjort då??? Jo det tänkte jag visa här med ett bild-potpuri och några små ord.

449

446

Hälsat på kära vänner, träffat familjen och hela ”tjocka släkten” (nästan…)

448

Njutit av picknick i det gröna och ljuva sommarkvällar i vår vackra natur.

447

Hälsat på vår älskade vackra pålle Filura som nu är på gång att få nya vänner….

445

Drömt om vårt nya hem, cyklat massor och promenerat på nya och gamla platser.

444

Varit närvarande på lilla sonens skolavslutning. Den sista på Barkarö skola för nu väntar högstadiet och ny skola.

442

Sökt fiskelyckan i Mälarens vatten x flera.

441

Visat vem som ”äger” i minigolf på Westerqvarns minigolfbana. (och tydligen var det inte jag…. men vänta bara till nästa omgång…)

440Tittat på fotboll i Malung, bott på Yttermalungs camping och blivit uppäten av knott.

435433Besökt vackra badplatser och skådat andra badande individer. Själv är jag extremt nöjd av att vara landkrabba….

434Bestigit berg…. eller mer exakt, Sveriges högsta gravhög 😉 Kultur ingår ju självklart i semesteraktiviteterna.

443

Studerat vår lilla minivärld på väldigt nära håll och peppar, peppar så har jag i år klarat mig från vidriga fästingar…

438439437 Ställt väckarklockan på 03:30. Packat frukost och kameraväska och njutit av fotostund i arla morgonstund. Och Jösses vad mycket vackert och spännande det går att se och uppleva när alla ni andra ligger där hemma och snarkar… Zzzzzzzz…

436

Likväl som naturen har avnjutits i ottan, har naturen och stan beskådats även i kvällens sena timmar…..

432

Men mest av allt har jag slappat och bara varit.

Och slutligen måste jag få skryta lite om mig själv… Jag har nämligen åkt berg- och dalbanor på Gröna Lund. Mycket mycket mer än jag någonsin kunnat tro att jag skulle göra. Och faktum är att det var riktigt kul men ännu roligare vore det om jag slapp bli illamående…

Lovar er att snart vara tillbaka och OM jag överlever min spännande resa i slutet på denna vecka så hoppas jag kunna bjuda er på vackra bilder från England.

Tjo och Hej, från Lilla mig!!

4 thoughts on “I´m back

  1. Ja du Susanne…livet kan vara underbart, bara man vågar att se det. Verkar som du har haft en trevlig sommar med familj och dokumenterande med hjälp av foto. Tillbringade 5 dagar med sambo och dotter i London i 31 graders hetta utan vind och…shopping,,,tvi för den vale. Visst handlade jag lite själv…men ölet hägrade…fantastiska dagar.
    Men snart stundar det jobb på hospitalet och framtiden för egen del är oviss, förmodligen blir jag av med min nattjänst…du vet…anställd på dag/natt på den nya tjänsten. har lite ångest för det som komma skall, men varför arbetar man…för inkomsten…det är bara att bita ihop.
    Gillar verkligen din summering av sommaren i bilder…och knotten kan bara emigrera till något annat land. Vi har sett gam i Svedala…var är världen på väg,?

    Vh

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

