Ta vara på stunden

412I helgen som var så var det fotbollsmatch igen, som så många andra helger. Jag tog tillfället i akt att ta med kameran och tog mig ut i närliggande buskage den timmen som var innan matchstart. Istället för att åka hem och lagom hinna in och ta av sig skorna för att sen hinna tillbaka till matchen så gick jag en promenad. Och faktum är att det finns alltid något för oss fotonördar att föreviga med vår kamera. Fototillfällena behöver inte alltid vara planerade med alla attiraljer som ska med, inklusive kaffetermosen. 

Jag sprang på en hackspett som landade framför näsan och genom att krypa ner på marknivå så fann jag, som alltid… små spännande varelser och motiv.

406

404

407

408

403

Har ni inte sett det förr eller rentav inte tänkt på det så tycker jag ni ska tänka på det nästa gång ni ger er ut i skog och mark. Ett av dom vackraste ljusplatserna vi har är i den varma ljuvligt sköna gröna skogen där solen kämpat sig igenom träd och grenar. Det ljuset är underbart att ta vara på när kameran hänger med men kan egentligen åtnjutas även utan en kamera. Varför inte sätta er ner på en stubbe eller sten och bara se, uppleva och njuta av det magiska.

405

411

413

410

409

Jag var nära att krypa förbi denna spännande lilla skapelse…. Den lilla lilla minivärldens egna liftsystem. Undrar just vem som utnyttjar det?? Kanske ” di sma undar jordi ” =)

401

Jag kände mig så nöjd, som att ta hem första priset, när jag fick denna stiliga pippi att sätta sig precis framför mig. Nu kändes vinsten än större eftersom jag hade kameran med mig för jag vet precis hur det skulle känts om kameran låg kvar hemma…. Har hänt förr, så att säga…

Ha det gott, kramas ofta och skratta mycket och njut av vackra våren.

Puss och Hej, från Lilla Mig.

”Om du försöker hitta hem men istället hittar en grop, kan du försöka att leta efter en grop. Då skulle du med all säkerhet inte hitta en grop, vilket skulle vara bra, för då kanske du hittar någonting du inte letar efter, vilket skulle kunna vara precis det du letar efter.” – Nalle Puh

Our World Tuesday

Around the World

Outdoor Wednesday

8 thoughts on “Ta vara på stunden

  1. Vilka härliga bilder du har fått till här Susanne.
    Om de skulle vara optimalt så skulle man haft en kamera fastklistrad i pannan hela tiden.
    Bilden på hackspetten är alldeles lysande.

    Vh

    Gilla

  2. Så vackra bilder, herregud så fina! Du har skills 🙂
    Jag älskar också att fotografera, men eftersom jag inte har en kamera så har jag inte fotograferat på väldigt länge, inte sedan jag slutade mediaprogrammet i gymnasiet, gick även inriktning fotografisk bild men då hade jag en lånekamera så tog suveräna bilder, eller det var ju jag som tog dem hehe 😉

    Ha en underbar helg!

    Förresten, delta gärna i min tävling:

    http://fitnessbyisabelle.shapemeup.se/2013/05/15/tavling-vinn-en-digitalkamera-nikon-coolpix-s3500/

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

