Årets varmaste dag, än så länge…

388

Som jag väntat på att få dyka ner i blommornas lilla värld. Vackra ljuva vårblomster som lyser upp i vår natur och jag får aldrig nog.

En eftermiddag nu i veckan som gick tog jag mig ut efter att ha vakat av och sovit några timmar. Med kaffetermosen och kameraväskan begav jag mig ut till Johannisberg och njöt av Mälarens glitter, varma vindar, fågelsång och underbara vårblommor. Termometern visade på +22 och känslan av att våren kommit för att stanna var ett faktum. Sambon kom ut och gjorde mig sällskap och vi blev kvar tills solen krypit ner bakom horisonten och myggen började attackera. Jag lät sambon få bekanta sig med den fantastiska makrovärlden och där blev han fast. Och vem blir inte det??

385

389

Efter denna långa och kalla vinter och vår så känns det som att vårblommorna liksom exploderat och allt kommer samtidigt. Insekterna och allt levande har vaknat till liv, precis som jag… Det är nu jag klivit fram ur idet, lever, njuter och suger in allt som finns från min absoluta favoritårstid och kameran går varm så fort tillfälle ges.

387

386

Sökte  nyligen på google för att hitta kloka ord, citat och visor som handlar om våren. Kloka ord som betyder något för mig och som jag vill få med här på bloggen och fastnade för följande:

”Vårens första dag, och jag vill vara med, och jag vill vara så med, så att jag kan se, att jag är en del av allt.” ~ Laleh

Ha nu en riktigt skön söndag. Denna söndag som jag ska tillbringa på kudden, under täcket, i min säng, i mitt hem. En natt återstår innan jag blir ledig och SÅ skönt det ska bli.

Puss och Hej, från Lilla Mig!

6 thoughts on “Årets varmaste dag, än så länge…

  1. Underbart vackra bilder! Så härligt med värme, här hos mig på västkusten har vi ännu inte kommit upp till +20. Håller med dig om att våren är häärlig! :-)!

    Gilla

  2. Jag skulle kunna tapetsera ett rum med dina vackra foton. Åh, tänk att ha ett hotell och i varje rum kunna sätta upp en fondtapet i form av ett sådant där foto. Kunna erbjuda gästen att bo i vitsippsrummet …
    Men alltså – nog vore det underbart?
    Vilket rum skulle du vilja bo i om du besökte mitt hotell? Själv vill jag nog ha ett rum med pioner, trots min kärlek för blått … Eller kanske en bård uppe vid taket med blåregn …

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

